شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
همایش آموزش بصیرتی پرچم داران دین و اندیشه در ارومیه برگزار شد
18 آذر 1397 - 10:40
شناسه : 6119
13

همایش آموزش بصیرتی پرچم داران دین و اندیشه ویژه علمای اهل تسنن آذربایجان غربی در ارومیه به مدت ۲ روز ۱۸ و ۱۹ آذرماه برگزار شد. دشمنان اسلام از یکپارچگی و وحدت مسلمین هراس دارند سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در آئین آغاز همایش آموزش بصیرتی پرچم داران دین و اندیشه  در مجتمع […]

ارسال توسط :

همایش آموزش بصیرتی پرچم داران دین و اندیشه ویژه علمای اهل تسنن آذربایجان غربی در ارومیه به مدت ۲ روز ۱۸ و ۱۹ آذرماه برگزار شد.

دشمنان اسلام از یکپارچگی و وحدت مسلمین هراس دارند

سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در آئین آغاز همایش آموزش بصیرتی پرچم داران دین و اندیشه  در مجتمع فرهنگی هنری شهید کاظمی ارومیه گفت: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) روحشان شاد و مقامشان متعالی ، امام با قیام تاریخی خود علیه طاغوت و مستکبران جهان ، اسلام را دوباره زنده کرد ایشان وحدت را که عامل قدرت  اسلام است به مسلمانان جهان شناساند و تفرقه را موجب سستی پایه دیانت معرفی کردند  امام خمینی (ره) وحدت جهان اسلام را با پایه گذاری حکومت جمهوری اسلامی  به دنیا معرفی کرد. ایشان درد و ضعف ملت را در تفرقه می‌دانست و مجد ، عظمت و بزرگی مسلمانان را در تشکیل حکومت اسلامی بیان می کرد. امام خمینی در بیان مفهوم وحدت دو نکته با هم بودن و اجتماع داشتن و اعتصام در راه حق را مطرح ‌ کرد و اعتقاد دشت که وحدت حقیقی بدون اعتصام به حبل خدا معنا نخواهد داشت. وحدت از دیدگاه امام دارای دامنه وسیعی است و وحدت مستضعفان یا مسلمانان در راه اهداف کلی دینی و دستیابی به کمال و رشد مطرح می‌باشد. امام  وحدت را با استفاده از علل محدثه برای ماندگاری انقلاب اسلامی برای جهان اسلام به یادگار گذاشت.

 

وی افزود: چهل سال ایستادگی ، مقاومت ، ایثار ، گذشت و فداکاری استان آذربایجان غربی مرهون خون شهدای اهل سنت و اهل تشیع است . شهدایی که یک دل خونشان در سنگرهای دفاع حق علیه باطل به هم آمیخت و خون هایشان هم رنگ و دلهای شان یک دل  با ایمان بالا با علم برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی در جای جای این سرزمین با ۱۲ هزار شهید از اهل شیعه و اهل سنت ، تقدیم به پروردگار عالم کردند. مردم آذربایجان غربی شیعه و سنی با هر رنگ و نژادی دست در دست هم در مقابل ضد انقلاب با وحدت کلمه ایستادند و امنیت پایدار امروز گواه ایستادگی ، وحدت و آگاهی مردم این سرزمین است .

 

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز دو خطر بزرگ  جهان اسلام را تحت الشعاع خود قرار داده است تاکید کرد : اولین و بزرگترین خطر تهدید اسلام  افراط و تکفیر است که باعث تفرقه و جدایی امت اسلامی می شود مهمترین نقشه و حربه امروزی دشمن برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی تکفیر است . بزرگان و روحانیون عزیز باید با آگاه سازی و بصیرت افزایی ، افکار دشمنان  جهان اسلام را علیه مسلمانان بازگو کنند و بگویند که دشمنان جهان اسلام آمریکا ، اسرائیل و متحدانشان چگونه از نادانانی سران برخی کشورهای اسلامی علیه مسلمانان سایر کشورها استفاده می کنند .

دومین خطر برای اسلام و انقلاب اسلامی خود باختگی فرهنگی و تهدید در جامعه اسلامی  است که باعث گردیده بسیاری از فرصت های پیشرفت و توسعه از بین برود.

سردار شهسواری  گفت : دشمنان امروز جهان اسلام از یکپارچگی و وحدت مسلمانان به شدت هراس دارند، و با همان جمله شناخته شده ی معروف ” تفرقه بینداز و حکومت کن ” سعی دارند وارد میدان شوند ، حتما بایستی  از اصول اشتراکی  میان مذاهب و عقاید بر حق دین اسلام پیروی کرد فلذا حتما باید بزرگان و علمای اسلام  در سراسر جهان  اختلافات را ، در مسیر رقابت های سازنده  قرار دهند و اجازه ندهند تا اختلافات کوچک بی ارزش به تضادها ، تکفیرها و بی محبتی ها مبدل شود ، که روشن است این خود عامل انحطاط  ، رکود ، سقوط و نابودی می گردد.

 

دشمن با بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی در صدد نفوذ و ضربه زدن است

حجت الاسلام والمسلمین دکترسیدمهدی قریشی˓نماینده‌ی محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه‌ی ارومیه در همایش آموزش بصیرتی پرچم داران دین و اندیشه گفت : دوره های بصیرت و آموزشی یکی از مباحث بسیار ضروری در میان ما علما و در حقیقت پرچم ‌داران شریعت پیامبر اسلام است و باید بحث های علمی و نشست ها و این چنین گردهمایی ها را در شهرستان ها و مراکز استان بیشتر کنیم . در مباحث علمی باید بحث و گفتوگو انجام داد ولی برادری و قوت باید به جای خود باشد ، این نشست ها و گردهمایی ها نوید صمیمیت و قوت بیشتر را نشان میدهد .با استفاده از آیات و احادیث الهی بصیرت و وحدت می توان رمز پیروزی و غلبه بر توطئه های داخلی و خارجی را فهمید .

وی افزود : هر کس باعث اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان شود مسلمان نیست و عزیزان من ، ما به عنوان عالمان دین نباید اجازه دهیم که اختلافاتی  که به وجود آورده میشود بزرگ شود و سریعا باید اختلافات را ریشه کن کنیم .

ایشان تشریح کرد : امروز دشمنان مسلمانان سناریو و نقشه ی اختلافات فرقه‌ای و مذهبی و گروه‌های  تکفیری را راه اندازی کرده اند ولی با هوشیاری رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بصیرت افزایی بیشتر امت ایران عزیز اسلامی این حربه ناجوانمردانه با شکست روبرو گردیده است ولی  هم اکنون خطرناک ‌ترین و غیرملموس ترین شیوه‌ی ضربه زدن و نفوذ را برگزیده‌اند و آن اینکه از درون مردم را نسبت به ‌نظام و رهبری بدبین کنند و مشکلات اقتصادی را بزرگنمایی کنند و از طریق  سیاسیون ˓نفوذی خزنده وتدریجی درصفوف بهم فشرده ی مسلمین و امت اسلامی پیدا کنند و مانند موریانه که از درون و به تدریج درخت رامی خورد نظام اسلامی را این چنین از درون بپوسانند و سرسبزی و شادابی و انقلابی بودن نظام اسلامی را از آن بگیرند و در برابر ارزشها و اصول اساسی آن بی تفاوت نمایند فلذا بر همه ی  آحاد مردم لازم است که در این برهه ی حساس˓ لحظه ای از نفوذ دشمن غافل نشوند و اهداف و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی را با جان و دل پاس بدارند و از سطح بالای دشمن شناسی برخوردار باشند و خدای ناکرده حتی لحظه ای هم به خواب خوش نروند چرا که دشمن ˓ سخت بیدار و در کمین است تا یک لحظه ما غافل شده و ما را از پای درآورد.

سیلوانا

سیلوانا

 

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.