شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
همایش پیامبر اعظم (ص) در مسجد جامع خانقاه سیلوانا برگزار شد
23 آذر 1396 - 9:56
شناسه : 3309
12

همایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) بمناسبت وحدت و هم دلی شعیه و سنی در مقابل استکبار جهانی و موضوع اشغال قدس با حضور پر شور مردم  امروز صبح پنجشنبه ۲۳ آذرماه در مسجد جامع خانگاه ترگور سیلوانای ارومیه برگزار شد .  همایش  بزرگ پیامبر اعظم (ص) با حضور گسترده اهالی بخش سیلوانای ارومیه بالاخص مردم منطقه ترگور […]

ارسال توسط :

همایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) بمناسبت وحدت و هم دلی شعیه و سنی در مقابل استکبار جهانی و موضوع اشغال قدس با حضور پر شور مردم  امروز صبح پنجشنبه ۲۳ آذرماه در مسجد جامع خانگاه ترگور سیلوانای ارومیه برگزار شد . 

همایش  بزرگ پیامبر اعظم (ص) با حضور گسترده اهالی بخش سیلوانای ارومیه بالاخص مردم منطقه ترگور سییلوانا؛ ریش سفیدان ؛ سران عشایر ؛ روحانیان و مسئولان لشکری و دولتی بخش سیلوانای ارومیه همراه بود.

ماموستا عزیزیان امام جمعه شهر سیلوانا ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و مسئولان ؛ یاوه گویی ها و اقدامات اخیر رییس جمهور آمریکا ؛ در خصوص به رسمیت شناختن قدس شریف (قبله اول مسلمانان) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و گفت :


امروز استکبار جهانی منسجم تر و با برنامه دقیق تری برای مقابله با اسلام و مسلمین پیش می رود لذا باید بیش از هر زمان دیگری مسلمانان وحدت خود را حفظ کنند .
ماموستا عزیزیان در ادامه گفت : پیامبر اسلام (ص) شخصیتی بودند که در همه ی ابعاد بشری بدون اینکه از کسی آموزشی ببینند به تکامل رسیده بودند و وجود مبارک ایشان فصلی نو در زندگی بشریت بود که بشریت را از انحرافات دور نمود و بسوی عدالت حرکت و سوق داد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ٣ حمزه (ع) هم در این مراسم گفت :
هفته وحدت سرشار از نعمت ؛ برکت و اتحاد برای مسلمانان است . امروز باید بصیرت ؛ آگاهی و بینش ما در راستای شناخت دوستان و دشمنان انقلاب قویتر و محکم تر باشد و بدانیم دشمنان اسلام و نظام روی چه مسائلی حساس هستند که یکی از این مسائل اختلاف بین شیعه و سنی است که در سرلوحه برنامه قدرتهای کاذب دنیا قرار گرفته است چرا که قدرتهای کاذب دنیا می دانند اگر ملتهای مسلمان اتحاد نداشته باشند به راحتی می توانند به مقاصد خود دست یابند ؛ غافل از اینکه مردم ما پیرو پیامبر (ص) ، قرآن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت و رهبری هستند که در نظام و انقلابشان رهبری حضور دارند که همه پیرویشان هستند و چشم و گوششان به فرمان و بیان رهبری است.


یکی از خیرات و برکات نظام و انقلاب همین است که شیعه و سنی در کنار هم ؛ مجالس را در کنار هم برگزار می کنند و جشن می گیرند.
وجب به وجب این منطقه خون پاک شهدا ریخته شده است تا در مقابل توطئه های دشمنان امروز در آسایش و آرامش قرار بگیریم . امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب بنیان اتحاد را در این مملکت پایه ریزی کردند و تا به امروز از خیرات این اتحاد بهره می برند و انشاالله خداوند متعال روز به روز بر سرافرازی و سربلندی این مملکت بیفزاید .

حجت الاسلام و المسلمین فعال آذر ؛ رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت:
قرآن کریم معجزه خالده پیامبر اکرم (ص) است که هیچ پیامبری مانند پیامبر اسلام یک معجزه خالده مانند قرآن ندارد و دلیل بر حقانیت پیامبر (ص) همین قرآن گرانقدر است.

شهدا در دوران دفاع مقدس با تقدیم جان و خون پاکشان کشور ما را بیمه نمودند و اکنون که ایران اسلامی که در اطراف آن بحران وجود دارد همچون نگین انگشتر است به برکت وجود خون پاک شهداست.

وظیفه امروز جهاد فرهنگی است باید در مقابل اسلام و دشمنان خدا و دشمنان قرآن مقابله کنیم و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نهراسیم.

امت پیامبر (ص) باید دشمن شناس باشد امروز می بینیم که بعضی ها با نام اسلام مسلمانان را می کشند که نمونه آن را در جریان تکفیری داعش که به درک واصل شد دیدیم اما پیام مثبت جریان تکفیری داعش این ظرفیت دین مبین اسلام را بیشتر از هر زمان دیگری نمایان ساخت که دین مبین اسلام آنقدر قدرت و ظرفیت دارد که می تواند نیروهایش را بسیج کند و در راه هدف جانفشانی نماید.
نباید اسوه و الگو بودن پیامبر (ص) را در چند نمونه و مصداق شخصی و فردی خلاصه نماییم چرا که وجود مبارک پیامبر از هر جهتی الگو و اسوه کامل برای مسلمانان است.
در کشورهای غربی در دانشگاهها رشته های دانشگاهی در حد دکتری مانند دکتری “کانت ” برای فیلسوفان و بزرگان خود ایجاد کرده اند تا افرادی آرا و افکارشان را در جامعه ترویج و پخش کنند لذا باید دانشگاهها و حوزه ما هم برای شناخت بیشتر وجود مبارک پیامبر (ص) ؛ رشته ایجاد کنند تا افکار فخر آسمان ها و زمین ؛ تاجدار (( لولاک لولاک لما خلقت الافلاک )) حضرت محمد (ص) را که سعدی این طور بیان میکند :

عرصه گیتی مجال همت او نیست // روز قیامت نگر جمال محمد (ص)

در سراسر جهان معرفی و ترویج گردد.

در پایان مراسم با اجرای گروه های مولودی خوانی و ضیافت نهار به پایان رسید.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.