شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
هیچگونه فروش زمینی صورت نگرفته است
21 شهریور 1398 - 3:17
شناسه : 7954
34

?در خصوص برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروش زمینهای شهر ارومیه به اتباع خارجی و نگرانی که برخی شهروندان در این باره پیدا کرده اند. مطالب ذیل جهت روشنگری و تنویر افکار عمومی منتشر می شود: ?زمین مذکور در محدوده میدان ولایت فقیه و جنب بازار ارومیه متعلق به شهرداری است […]

ارسال توسط :

?در خصوص برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروش زمینهای شهر ارومیه به اتباع خارجی و نگرانی که برخی شهروندان در این باره پیدا کرده اند. مطالب ذیل جهت روشنگری و تنویر افکار عمومی منتشر می شود:

?زمین مذکور در محدوده میدان ولایت فقیه و جنب بازار ارومیه متعلق به شهرداری است و خواهد بود و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه امکان هیچگونه نقل و انتقال، فروش و تبدیل سندی در خصوص اعیان ملک مذکور به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی چه امروز و چه در آینده وجود ندارد .

?سرمایه گذار این پروژه اصالتاً ایرانی است. سرمایه گذار ساکن عراق در پروژه ای مشارکتی با شهرداری شریک شده است. سهم طرف مقابل از اعیان ۵۵ درصد و سهم شهرداری ارومیه ۴۵ درصد است و این تقسیم سهم تنها از اعیان می باشد و ?عرصه زمین مذکور کماکان متعلق به شهرداری بوده و تا ابد نیز متعلق به عموم شهروندان ولایتمدار و حسینی ارومیه خواهد ماند.

-? ۴۵ درصد سهم اعیان شهرداری در این پروژه تجاری که در نظر گرفته شده، غیرقابل فروش و جهت درآمد پایدار شهری در سالهای آینده استفاده می شود و قطعا با توجه به وضعیت اقتصادی شهر و نبود درآمد پایدار چشمگیر در شرایط کنونی، کمک شایانی به توسعه و آبادانی شهرمان خواهد کرد.

?محمدامین نوروزی سرمایه گذار پروژه میدان امام(ره) متعهد شده که علاوه بر هزینه های این پروژه سرمایه گذاری، سه کاروانسرای تاریخی ارومیه یعنی سروش، نخجوانی و مهدی زاده را نیز مرمت و بازسازی کند. کاروانسراهایی که چندین دهه است مخروبه شده و از بین رفته اند و هیچکس قدمی در راستای احیای آنها برنمی دارد و دغدغه ای نیز از سوی عموم و متولیان در این راستا وجود ندارد، کاروانسراهایی که بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی شهر هستند.

? زمین مذکور در میدان ولایت فقیه و جنب بازار ارومیه، از ۲۵ سال پیش به مشکلی برای مدیریت شهری و شهر تبدیل شده و علیرغم قولهای مساعد در دهه های گذشته، دولت در تأمین هزینه های احداث میدان امام(ره) و مرمت بافت تاریخی شهر تاکنون گامی برنداشته است.

? سه سال پیش از این سرمایه گذاری از تهران آورده شد که نهایتاً وی نیز با توجه به شرایط موجود این پروژه را ترک کرد.

?علیرغم دعوت از تجار، اصناف و بازاریان شهرمان، تلاشهای شهرداری ارومیه جهت مشارکت این قشر زحمتکش و تاثیرگذار در اقتصاد شهری در احداث میدان امام(ره) و سرمایه گذاری بازاریان در پروژه های تجاری ارومیه نیز تاکنون بی نتیجه مانده و پاسخ منفی دریافت کرده است.

? از منتقدان این پروژه سرمایه گذاری و به ویژه منتقدان سیاسی دعوت به عمل می آید، چنانچه افراد جایگزینی می توانند در شرایط فعلی شهر ارومیه، راضی به سرمایه گذاری در این پروژه و یا سایر پروژه ها کرده و جذب کنند، به مدیریت شهری اعلام نمایند.

?به استحضار شهروندان می رساند، مطالبی که در راستای فروش خاک آذربایجان بیان می شود کاملاً سیاسی بوده و مصرف انتخاباتی دارد و هرکسی که اندک مطالعه ای در راستای پروژه های سرمایه گذاری سراسر کشور و سایر کشورها داشته باشد، می داند که سود حاصل از سرمایه گذاری در نهایت برای شهر است و سرمایه گذار سود خود را برداشته و خواهد رفت اما اماکن و ابنیه ساخته شده برای شهر و عموم اهالی آن خواهد ماند.( مثال: پروژه درمانگاه درمانی تدبیر واقع در خیابان عمار)
– در راستای مطلب فوق دقتتان را به پروژه های سرمایه گذاری سایر شهرها واستانها جلب می کنیم. مثال: چینی ها و فرانسوی ها در پروژه های استخراج نفت در پارس جنوبی سرمایه گذاری کرده اند تا سود خود را ببرند و کشورمان نیز به صورت مشارکتی سود خود را برداشت می کند. و یا شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی که در تبریز وجود دارد.
آیا با استدلال منتقدان سیاسی این پروژه تجاری، جنوب کشور و آبهای آن به فرانسه و چین فروخته شده است؟

?شهرداری ارومیه تأکید می کند که آماده هرگونه پاسخگویی و رفع ابهام در این خصوص بوده و هرکدام از شهروندان در هر جایگاهی می توانند با مراجعه به دفتر شهردار ارومیه و یا سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری واقع در بلوار والفجر حق طبیعی و قانونی خود یعنی اطلاع از روند عقد قرارداد و ادامه مراحل اجرایی این پروژه را جویا شده و مطالبه کنند و کارشناسان و مدیران شهرداری نیز ملزم به پاسخگویی صریح و شفاف سازی هستند.

? در پایان باید یادآوری شود که شاخص و مبنای حرکت شهرداری ارومیه، جلب نظر و رضایتمندی عموم مردم شهر شهیدپرور و همیشه در صحنه ارومیه است و اگر حرکت و یا طرحی منجر به نارضایتی و رنجش آنان و یا منجر به مخاطره افتادن آینده شهر اعم از عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و … شود، قطعا در این راستا ورود پیدا نمی کند و تاکنون نیز اینچنین بوده و در آینده نیز بدین روال می ماند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.