جمعه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۰ 16 ربيع أول 1443 Friday, 22 October , 2021 ساعت ×
واردات ۲۵۰ هزار تویوتا پریوس هیبریدی به ایران، انقلاب در کاهش آلودگی هوا
20 جولای 2021 - 10:13
شناسه : 13699
3

با واردات ۲۷۰ هزار دستگاه تاکسی هیبریدی ضمن انقلاب در حمل و نقل شهری، محیط زیست ایران هم نفس می کشد.  با اختصاص دادن حدود ۷ میلیارد دلار منابع مسدود شده ایران در ژاپن و بدون توجه به ۸ میلیارد دلار منابع مسدود شده در کره جنوبی می توان صنعت حمل و نقل شهری کلان شهرهای ایران را زیر […]

ارسال توسط :

با واردات ۲۷۰ هزار دستگاه تاکسی هیبریدی ضمن انقلاب در حمل و نقل شهری، محیط زیست ایران هم نفس می کشد.

 با اختصاص دادن حدود ۷ میلیارد دلار منابع مسدود شده ایران در ژاپن و بدون توجه به ۸ میلیارد دلار منابع مسدود شده در کره جنوبی می توان صنعت حمل و نقل شهری کلان شهرهای ایران را زیر و رو کرد.

باتوجه به اینکه بهترین سدان متوسط هیبریدی جهان یعنی تویوتا پریوس به طور متوسط حدود ۲۷ هزار دلار قیمت دارد، با اختصاص دادن ۷ میلیارد دلار منابع آزاد شده در ژاپن می توان بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه از این پرفروشترین خودروی هیبریدی جهان را وارد، و ناوگان تاکسیرانی تهران و چندین شهر دیگر را به آخرین استاندارد جهانی مجهز کرد.

تهران با ۷۷ هزار دستگاه تاکسی عمدتا فرسوده، دارای بزرگترین ناوگان تاکسیرانی جهان است و با این طرح جسورانه می توان تمام تاکسی های تهران را هیبریدی کرده و به یک الگو در سطح کشورهای جهان تبدیل شد. ضمن اینکه کاهش چشمگیری در آلودگی هوای تهران هم ایجاد می کند.

کل ناوگان تاکسیرانی کشور حدود ۳۲۰ هزار دستگاه است که با اجرای این طرح می توان بیش از ۸۰ درصد ناوگان تاکسیرانی کشور را به بهترین خودروی هیبریدی جهان مجهز کرد که به معنای واقعی کلمه یک انقلاب مدیریت است.

عزای دولت برای ناتوانی در استفاده از منابع مسدود شده ایران در کره و ژاپن که ازاد شده اند این است که این دو کشور فاقد کالاهای اساسی هستند و نمی توان از آنها خوراک دام وارد کرد تا با قیمت ارز ترجیحی معادل ۴۲۰۰ تومان بین حلقه های رانتی تقسیم شود و در نهایت کالاهای مربوط با دلار ۳۵ هزار تومانی به دست مردم برسد.

نیازهای کشور فقط خوراک دام نیست که البته به اندازه کافی در بنادر وجود دارد و دولت اجازه ترخیص آنها را نمی دهد! بلکه نیازهای صنعتی هم هست. با تخصیص منابع ژاپن به واردات تاکسی هیبریدی، می توان در تخصیص منابع هنگفت ریالی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با سمند و پژو ۴۰۵ که خودروهایی منسوخ بوده و مدل نو آنها به معنای نوسازی نیست، صرفه جویی کرد. نوسازی با مدلهای منسوخ تولید داخل به معنای مدل صفر کیلومتر خودروی متعلق به دهه هشتاد از بنجل ساز فرانسوی یعنی پژو است، و خاصیت نوسازی ایجاد نمی کند.

امیدواریم مونتاژکاران داخلی از فردا مدعی نشوند که خودمان می توانیم بهتر از تویوتا پریوس بسازیم و باید از تولید داخل حمایت کرد. صرف ۴۳ سال زمان برای دیدن نتیجه یک سیاست ۴ برابر بیش از حد معقول است.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.