شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
واکنش مردم به شایعه گرانی بنزین / زد و بند رسانه ای در ارومیه
14 اردیبهشت 1398 - 8:56
شناسه : 7279
6

دیدن صف های طولانی در ورودی پمپ بنزین ها در همین چند روز اخیر بویژه در استان آذربایجان غربی بر اساس یک شایعه در فضای مجازی و اطلاع رسانی مداوم رسانه ی ملی خبر از بحرانی بنام تأثیرپذیری عمیق عام از فضای غیر واقعی حکایت دارد. واقعاً امروز چقدر خود را باخته ایم ، فضای […]

ارسال توسط :

دیدن صف های طولانی در ورودی پمپ بنزین ها در همین چند روز اخیر بویژه در استان آذربایجان غربی بر اساس یک شایعه در فضای مجازی و اطلاع رسانی مداوم رسانه ی ملی خبر از بحرانی بنام تأثیرپذیری عمیق عام از فضای غیر واقعی حکایت دارد.

واقعاً امروز چقدر خود را باخته ایم ، فضای مجازی امروز با بطن جامعه آمیخته شده است و همه کس با هر طریقی در حال ریاست و حکم رانی می باشد.

دیدن عضو گیری و دادن رانت های کلان به فعالان رسانه و شبکه های اجتماعی توسط عده ای برای آرایش بندی های جناحی و انتخاباتی امروز به وضوح روشن می شود و چقدر تاثیرگذار است ، امروز با یک شایعه ی کوچک مردم را جلوی پمپ بنزین ها به صف می کنند.

مسئولین فرهنگی کشور واقعاً چقدر این سال ها کم کاری کرده اند .

فضای مجازی در سایه ی بی تدبیری عزیزان دست اندر کار ، امروز جولانگاه  هر کس و ناکسی شده است.

ولی فعالیت رسانه ای استان آذربایجان غربی بخصوص شهر ارومیه از همه وضعیت بدتری دارد همین چند وقت اخیر یکی از نهادهای انتظامی جلسه ای برای مدیران مسئول رسانه ها برگزار نمود ولی شایان ذکر است عزیزان نظارتی و امنیتی دقت نمایند چقدر دلال بازی رسانه ای کشور آسان و سخیف است توافق های پشت پرده مدیریت رسانه پس از کسب پروانه و مجوز انتشار در اختیار نادان هایی با عنوان سردبیر و … قرار می گیرد .

آیا می دانید در ارومیه چندین تن فقط  با عنوان های ساختگی خود با زد و بند پشت پرده در غفلت و خواب ناز عزیزان فرهنگی و امنیتی دارند خبرگزاری می سازند و روزنامه چاپ می کنند.

همین چند وقت قبل مقام معظم رهبری تاکید فرمودند :

همین قاتل [روحانی] همدان در فضای مجازی عکس خودش را با چند سلاح انداخته و در اینستاگرام پخش کرده که من این سلاحها را دارم -چهار جورش را من دیدم؛ سلاحهای مختلف است- این یک مسئله‌ی مهمّی است، ما چرا باید اجازه بدهیم؟ این کار، کار چه کسی است؟ این کار، کار شما است، یعنی بیش از همه این دیگر به شما مربوط میشود.

(مورخه     ۰۸/۰۲/۱۳۹۸          بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی)

جالب است در ارومیه کسانی بصورت رسمی فعالیت رسانه ای دارند که مصداق واقعی هویت طلبی مفرط هستند و بدون هیچ  تعهدی بصورت زد و بندی با هدایت دست اندرکاران فاسد سیاسی ، اجتماعی پای ثابت مصاحبه ها و کنفرانس های حتی مراکز نظامی و انتظامی نیز هستند .

رسانه هایی بدون مجوز با گرایش های بشدت پانیستی با آرم و علایم خود دارند در ارومیه جولان می دهند و آبی از آب تکان نمی خورد .

واقعا چقدر فضای رسانه ی آزادی داریم .

یادم نمی رود یک نفر از اطراف ارومیه برای ارومیه مطلب می نوشت و شخص دیگری گفت خوب است پسوند فامیلی ات را خوب نگاه کنی چرا برای منطقه ی خودت خوب نمی نویسی و آن شخص جواب داد : آنجا همه می داند من کیستم و هیچ کس حاضر نیست برایم ارزش مادی و معنوی قائل بشود  یعنی در ارومیه پول می دهند تا مطلب خواهانشان را بنویسند.

هر چقدر از آشفتگی فضای مجازی و رسانه ای باید  نوشت کم است و باید دید مسئولین عزیز چقدر کمر همت برای کمک رسانی و ساماندهی این عرصه بسته اند .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.