چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
وزرای خارجه آلمان و آمریکا دوباره روسیه را تهدید کردند
16 دی 1400 - 9:14
شناسه : 15505
8

وزرای خارجه آلمان و آمریکا طی نشست خبری مشترک ضمن تهدید مجدد روسیه به بهانه توهم حمله به اوکراین، بر راهکار سیاسی برای حل اختلافات شرق اوکراین تاکید کردند. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی تازه منصوب شده‌اش، پیش از سلسله دیدارهای هفته آینده با مقامات روسی در اروپا، شامگاه […]

ارسال توسط :

وزرای خارجه آلمان و آمریکا طی نشست خبری مشترک ضمن تهدید مجدد روسیه به بهانه توهم حمله به اوکراین، بر راهکار سیاسی برای حل اختلافات شرق اوکراین تاکید کردند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی تازه منصوب شده‌اش، پیش از سلسله دیدارهای هفته آینده با مقامات روسی در اروپا، شامگاه چهارشنبه در واشنگتن دیدار کردند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلینکن با تکرار تعهد به فراتر رفتن از تحریم‌های قبلی علیه روسیه و تحمیل هزینه‌های بسیار قابل توجه بر اقتصاد این کشور گفت: «همبستگی قوی فرا آتلانتیک مؤثرترین پاسخ و ابزاری است که ما در مقابله با تجاوز روسیه در صورت حمله به اوکراین داریم».

 

وزیر خارجه آلمان نیز اظهار داشت: «روسیه از موضع مشترک اروپا و ایالات متحده برای تحمیل عواقب شدید در صورت تهاجم آگاه است. البته هیچ جایگزینی برای راه حل سیاسی وجود ندارد. این باید برای دولت روسیه روشن باشد».

 

بر اساس این گزارش، بائربوک گفت که آلمان در مورد فروش تسلیحات به اوکراین موضع متفاوتی با آمریکا دارد، اما از نیروهای مسلح اوکراین از طریق تجهیزات پزشکی و کمک به درمان سربازان اوکراینی مجروح شده در درگیری‌ها حمایت می‌کند.

 

وزرای خارجه آلمان و آمریکا با اتفاق نظر گفتند که در مورد خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» و مسیرهای ترانزیتی موجود، گفتگو کردند.

 

بائربوک همچنین افزود: «ما به همراه شرکای اروپایی در این مورد توافق کردیم که اگر روسیه از انرژی به عنوان سلاح استفاده کند یا به اقدامات تهاجمی خود علیه اوکراین ادامه دهد، به همراه شرکای اروپایی اقدامات مؤثری انجام خواهیم داد».

 

وزیر خارجه آلمان پیش از این نیز با ادعای اینکه اقدامات روسیه هزینه‌هایی برای این کشور دارد، گفت تنها راه خروج از بحران با مسکو، تداوم مذاکرات و گفتگوها با این کشور است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.