شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
وضعیت ارزش پول ملی بهتر شد
26 اردیبهشت 1403 - 0:34
شناسه : 20369
5

درست دو هفته پیش که گزارش پیوست را در مورد تبعات حمله تنبیهی وعده صادق بر اقتصاد کشور و ثبات اقتصادی نوشته و از بهتر شدن وضعیت ارزش پول ملی نوشتم که به زیر ۶۰ هزار تومان خواهد آمد، چند نفری طبق معمول آمدند و به طعنه گفتند که فلانی این پیش‌بینی که خراب شد!! […]

ارسال توسط :
درست دو هفته پیش که گزارش پیوست را در مورد تبعات حمله تنبیهی وعده صادق بر اقتصاد کشور و ثبات اقتصادی نوشته و از بهتر شدن وضعیت ارزش پول ملی نوشتم که به زیر ۶۰ هزار تومان خواهد آمد، چند نفری طبق معمول آمدند و به طعنه گفتند که فلانی این پیش‌بینی که خراب شد!! چرا که در طول چند روز بعد نرخ برابری دلار به ریال کمی بالاتر رفت و به بالای ۶۱ هزار تومان رسید.
اما حالا دو هفته از آن زمان گذشته و آنچه که ملاحظه می‌کنید آخرین نرخ برابری دلار به ریال است که عددی زیر ۶۰ هزار تومان را نشان می‌دهد که به قول اهل فن دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شد. من تحلیلگر اقتصادی نیستم، اما با نگاهی به وضعیت بازار، اثرگذاری رفتارها و تحرکات بر وضعیت کلی اقتصاد در حد و اندازه خودم به نتایجی رسیده‌ام که اشتباه هم نبوده است.
ورود دلار به این کانال بسیار مهم است و تبعات بسیار مهمی دارد که در آینده شاهدش خواهیم بود. با این حال؛ آن‌هایی که منتظر دلار ۷۰ هزار تومانی بودند و برخی هم دیگر شاخ غول را شکسته و از دلار ۱۰۰ هزار تومانی صحبت می‌کردند، فعلا ساکت شده‌اند. هر چند بر این باورم که اگر حمله وعده صادق صورت نمی‌گرفت دلار به بالای ۷۰ هزار تومان هم می‌رسید.
با این حال، حمله وعده صادق خیلی از مسائل را تثبیت کرد که مهم‌ترین آن، اثبات توانمندی نظامی برای دفاع از کشور است؛ دفاع از کشور یعنی دفاع از سرمایه‌ها و داشته‌های مردم. وقتی مردم مطمئن باشند که حکومت از آن‌ها دفاع می‌کند با خیال راحت دست به سرمایه‌گذاری می‌زنند و دنبال تبدیل کردن پول خود به سرمایه‌هایی مانند دلار و طلا نیستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.