شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
وقایع سراوان و لزوم توجه دائمی به جنوب شرق
11 اسفند 1399 - 17:38
شناسه : 11552
11

✍️ عزیز غضنفری   ?حوادث اخیر شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان بار دیگر موضوعات سیاسی، امنیتی و اقتصادی این بخش از کشور را وارد فضاهای رسانه‌ای و تبلیغاتی کرد. در این رابطه لازم است نکات زیر مدنظر قرار گیرد.   ✅نکات تحلیلی:   ? ۱- واقعیت قطعی که اینک به تجربه نیز اثبات‌شده آن […]

ارسال توسط :

✍️ عزیز غضنفری

 

?حوادث اخیر شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان بار دیگر موضوعات سیاسی، امنیتی و اقتصادی این بخش از کشور را وارد فضاهای رسانه‌ای و تبلیغاتی کرد. در این رابطه لازم است نکات زیر مدنظر قرار گیرد.

 

✅نکات تحلیلی:

 

? ۱- واقعیت قطعی که اینک به تجربه نیز اثبات‌شده آن است که موضوع ناامن سازی و ناآرامی‌های قومی و مذهبی در محیط سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به راهبرد قطعی و پایدار دشمنان تبدیل شده است.

 

? ۲- از دیگر سو این امر نیز مبتنی بر شواهد عینی و آشکار است که سیاست و راهبرد کلان جمهوری اسلامی در حوزه جنوب شرق کشور تا حد بسیار زیادی سناریوها و طراحی-های دشمنان علیه اقوام جنوب شرق ایران را عقیم ساخته است.

 

?۳- مجموعه اقدامات صورت گرفته اقتصادی در مناطق جنوب شرق قابل کتمان نیست؛ بااین‌حال اما متأثر از شرایط عمومی اقتصادی کشور و فراگیری مشکلات معیشتی، نقش مشکلات اقتصادی که بسترساز وقایع امنیتی آن منطقه و سوءاستفاده جریان معاند و مخالف جمهوری اسلامی ایران شده است، باید به‌طور خاص و اولویت‌دار موردتوجه قرار گیرد.

 

?۴-تأثیرگذاری جریان رسانه‌ای و تبلیغاتی بدخواهان ایران در قضایای اخیر سراوان به شکل مؤثر ایفای نقش کرده است. مرکزیت نظام بیش از همیشه باید به ارتباط بین شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای با امنیت ملی بیندیشد. این مسئله‌ای فراتر از همه بحث‌های جناحی و سیاسی است.

 

?۵-طرح رزاق-که بحث درباره آن تفصیل بیشتری را می‌طلبد- از اقدامات صحیح و اصولی اجراشده در منطقه جنوب شرق کشور به‌حساب می‌آید که به شکل واقعی معضلات متنوع آن منطقه را در مسیر سامان‌دهی قرار داده است و یکی از دلایل تحرک اخیر دشمن در این منطقه، ضربه زدن و متوقف‌سازی این طرح هوشمندانه است. سوگیری اصلی طرح رزاق کمک به معیشت مردم منطقه و روان‌سازی تبادلات با خارج از کشور است.

 

?۶- #سپاه_پاسداران در طی سال‌های گذشته سیاست بومی‌سازی امنیت و خدمات اجتماعی و اقتصادی را به شکل جدی در دستور کار قرار داده است و با کمک نخبگان، علما و بزرگان منطقه جنوب شرق کشور امنیت و رفاه منطقه را موردتوجه قرار داده است.

 

?نکته پایانی:

 

? مردم منطقه جنوب شرق کشور و البته همه مردم مناطق گوناگون ایران بایستی در نظر داشته باشند که ناامنی پدیده‌ای خانمان‌سوز است و تبعات آن دامن همه را خواهد گرفت؛ بنابراین بایستی کوشید امنیت که پایه‌ای‌ترین و مهم‌ترین مؤلفه جنوب شرق کشور است، مورد خدشه قرار نگیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.