شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
ویدیویی که داعش بە زبان کُردی منتشر کرد
20 خرداد 1396 - 10:35
شناسه : 1245
28

پس از شوک حملە وحشیانە تهران انتشار ویدیویی بە زبان کُردی از سوی داعش ، فضای فکری و اجتماعی را تحت تاثیر قرار دادە و شاهد قضاوت های مختلف ، غیر منصفانه و گاها عجولانەای از سوی اقشار مختلف و کانال های هویت طلب و تجزیه طلب بودیم و هستیم. سوال اصلی اینجاست کە چرا […]

ارسال توسط :

پس از شوک حملە وحشیانە تهران انتشار ویدیویی بە زبان کُردی از سوی داعش ، فضای فکری و اجتماعی را تحت تاثیر قرار دادە و شاهد قضاوت های مختلف ، غیر منصفانه و گاها عجولانەای از سوی اقشار مختلف و کانال های هویت طلب و تجزیه طلب بودیم و هستیم.

سوال اصلی اینجاست کە چرا داعش چنین ویدیویی را کە بە گفته انها قبل از حملە تروریستی تهران گرفتە شدە بە زبان کُردی منتشر کردە است آن هم در شرایطی کە تاکنون صدها ویدیو منتشر نمودە و بجز تعداد انگشت شماری ؛تمام آنها بە زبان عربی یا انگلیسی بودە است ، اما چه شدە کە اینبار بە زبان کُردی؟
چە شدە کە با انتشار این ویدیو تمام توجهات بەسوی کُرد بودن تروریست جلب شدە و همە با نگاهی منفی و بازخواست کنندە بە کُردها مینگرند؟

آنچە در درجە اول بە ذهن میرسد این است کە در این کار عمدی وجود داشتە و با این حرکت حساب شدە ظالم ، مظلوم را در مظان اتهام قرار میدهد.
داعش با این کار دشمن درجە اول خود یعنی کُردها را در مقابل دیگر دشمنان قرار میدهد و ضربەای هرچند کوچک بە ایمان دیگران درمورد کُردها وارد میکند.

همگان میدانند کە کُردها از روز پیدایش پدیدەی متوحش داعش ؛ در سە جبهە اصلی سوریە، ترکیە و عراق همراه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم مبارزە با داعش بودە و در بین تمام ملتها بیشترین زمان و هزینە و درد و عذاب و خون را فدای این مقاومت نمودە و هیچگاە مغلوب نشدەاند.

چە زود با تلنگری همە فراموش کردند مقاومت تاریخی زنان کوبانی را،
جسارتشان را در مقابل ثروتمندترین و متوحش ترین و ترسناک ترین گروە تروریستی دنیا را !
چە زود از یاد رفت درقفس سوزاندە شدن سربازان کُرد زبان در شب چهارشنبە سوری توسط داعش درحالی کە تمام آنها در هنگام بە آتش کشیدە شدنشان فریاد مرگ بر داعش سرمیدادند و حتی مرگ هم تسلیمشان نکرد.
 چه زود از بعضی اذهان رفت ده ها هزار شهید پیشمرگ کُرد مسلمان که جان خود را برای حراست و حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان ایران اسلامی خود فدا نمودند.

نکتە دیگر این کە :
کسی بە این موضوع توجە نمیکند کە وقتی در کشورهای اروپایی و درمیان کسانی کە حتی یک روزهم در خاورمیانە زندگی نکردەاند افرادی جذب داعش شدە و هزاران کیلومتر دورتر از مرکز خلافت پوشالی و غیر انسانی و اسلامی داعش، برای انها ترور میکنند پس احتمال بیشتری هم وجود دارد کە افرادی ضعیف النفس و سرخوردە در خاورمیانە از جمله با انگیزە های مالی و احساسی و کم سوادی و کم کاری روشنگری ، جذب داعش شوند و امکان اینکە چند نفر از چندین هزار نفر نیروی داعش کُرد باشند وجود دارد و حاشا پذیر نیست چرا که در بین آنها از هر رنگ و نژادی نیز وجود دارد.

البتە براساس هیچ یک از معیارهای انسانی و در هیچ دین و آینی و با هر انگیزەای؛ رفتار متوحش و غیر انسانی تروریستی توجیە پذیر نیست ولی بدور از عدالت است کە وجود مرز مشترک و نزدیکی بە مرجع فساد و ترور دنیا را درنظر نگرفتە و وجود چند نفر کُرد را بە تمام ایستادگی ها و مبارزات آنها در مقابل داعش تعمیم دهیم و مورد قضاوت قرارشان دهیم.
و حتی شرایط بە گونەای پیش رفته کە کُردها برای دورشدن و رهایی از این قضاوت های غیر منصفانه بر حسب وظیفه مجبور بە تشکیل کمپین شدند .

آنچه که برای همگان ثابت شده این است که تروریست دین ، مذهب ، قومیت ، ملیت ، نژاد ، زبان و… ندارد.

 آنچه که همگان می‌دانند این است که کُردها اصیل ترین نژاد ایران هستند و هیچگاه نه کُرد از ایران جدا می شود نه ایران از کُرد.

حس میهن دوستی در اعماق وجود کُردهاست و بعد از انقلاب نیز ده ها هزار شهید فدای انقلاب اسلامی و خاک مقدس ایران کرده اند و به قول مقام معظم رهبری : این ترقه بازی ها تغییری در اراده مردم ایجاد نمی کند.
? صلاح الدین قاسمیان

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.