شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
٨ هزار سیلندر گاز برای مقابله با بوته‌کنی در بین عشایر آذربایجان‌غربی توزیع شد
21 آبان 1398 - 18:26
شناسه : 8190
14

سرپرست اداره‌کل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: هشت هزار سیلندر گاز مایع برای مقابله با بوته‌کنی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و مراتع بین عشایر این استان توزیع شده است. علی بهادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توزیع این میزان سیلندر گاز مایع را در کاهش استفاده از عرصه‌های طبیعی به جای […]

ارسال توسط :

سرپرست اداره‌کل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: هشت هزار سیلندر گاز مایع برای مقابله با بوته‌کنی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و مراتع بین عشایر این استان توزیع شده است.

علی بهادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توزیع این میزان سیلندر گاز مایع را در کاهش استفاده از عرصه‌های طبیعی به جای سوخت افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، ١٩ میلیون لیتر انواع سوخت فسیلی از جمله نفت و گازوئیل بین عشایر این استان توزیع شده‌است.
وی بیان کرد: با توجه به نقش تعاونی عشایری در راستای بهبود امکانات قابل دسترس این قشر و در راستای حمایت از آنان، ۱۰ تعاونی عشایر و یک اتحادیه در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
وی اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در حال حاضر در استان  از خدمات این تعاونی‌ها بهره‌مند شده‌اند.
وی اضافه کرد: این اتحادیه‌ها در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، فرآورده‌های دامی و تولیدات مختص عشایر فعالیت می‌کنند.
«بهادری»، بیان کرد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از مهمترین اهداف دفتر امور زنان روستایی و عشایری است، گفت: ۲۴ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
وی اظهار داشت: حدود ۶۰۰ نفر از جامعه زنان استان هم‌اکنون عضو صندوق‌های خرد زنان عشایر آذربایجان‌غربی هستند.
۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد زیرپوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

عشایر آذربایجان غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که ۶۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.

عشایر این استان با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.