شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
پشتکار راز موفقیت کارآفرین موفق محلی ارومیه
05 فروردین 1397 - 5:42
شناسه : 3980
15

رضا جعفری از جمله کار آفرینان موفق در عرصه تولید پلاشکی های سنتی در ارومیه می باشد که توانسته با احداث کارگاهی مجهز و استاندارد برای بیش از ۱۰ نفر اشتغال زایی کند. این جوان با انگیزه با پشتکار و همت خود توانسته در طول شش سال فعالیت خود در تولید پلاشکی های سنتی به […]

ارسال توسط :

رضا جعفری از جمله کار آفرینان موفق در عرصه تولید پلاشکی های سنتی در ارومیه می باشد که توانسته با احداث کارگاهی مجهز و استاندارد برای بیش از ۱۰ نفر اشتغال زایی کند.
این جوان با انگیزه با پشتکار و همت خود توانسته در طول شش سال فعالیت خود در تولید پلاشکی های سنتی به صورت بسته بندی بخشی از نیاز بازار ارومیه را فراهم کند.
وی در ابتدا با سرمایه اندک وارد تهیه پلاشکی های سنتی شد و سپس توانست با علاقه و پشتکار مثال زدنی فعالیت خود را با خرید دستگاه های بسته بندی و سایر دستگاه های مورد نیاز و استاندارد گسترش دهد .

کمتر از شش سال است که رضا پا به این حرفه گذاشته است و در طول این مدت طعم پلاشک های تولید شده در کارگاهش کام افراد زیادی را شیرین کرده است.

وی در گفتگو با سیلوانا نیوز از پشتکار و هدف به عنوان دو عامل تاثیر گذار در موفقعیتش یاد کرد و گفت : بی شک راه انداختن کسب و کاری کوچک می‌تواند تجربه‌ای پرهیجان و جالب باشد اما قبل از کارآفرینی و شروع کسب و کار شرایطی وجود دارند که باید آنها را در نظر گرفت زیرا هدف و تصمیم اولیه به مراتب اهمیت ویژه ای در کسب و کار در آینده خواهد داشت.

این کار آفرین موفق در ادامه افزود : برای یک کارآفرینان این مرحله حائز اهمیت است که طرح ویا تصمیم نهایی کسب و کار ایده‌ی اولیه شما را به دنیای کسب و کار تبدیل کند زیرا تهیه یک طرح کسب و کار مناسب و سازگار با روحیه به شما توانایی فکر کردن به کل فرآیند کسب و کار را می‌دهد از شروع گرفته تا تولید و فروش کالا ، تولید کننده پلاشکی های سنتی در ادامه از مشکلات موجود در سالهای گذشته ابراز ناراحتی کرد و گفت : در سالهای اخیر افزایش سرسام آور قیمت اقلام مصرفی باعث عدم سود دهی کارگاه شده است زیرا قیمت تمام شده پلاشکی با هزینه تولید برابری میکند.
ایشان دلیل اصلی تعطیلی واحد های تولیدی را عدم حمایت اتحادیه یاد کرد و گفت : عدم حمایت اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان از کارآفرینان دلیل اصلی تعطیلی این واحد ها می باشد زیرا تهیه اقلام مورد نیاز به صورت آزاد از بازار سود دهی را به شدت کاهش میدهد اما اتحادیه می تواند برای جلوگیری از تعطیلی کارگاه های تولیدی و حمایت از کارآفرینان سوبسیت و یا یارانه ای به این حرفه در نظر بگیرن تا تولید کننده مجبور نباشد وسایل مورد نیاز خود را به صورت آزاد تهیه کند.

وی در پایان با توصیه به جوانان و یا افرادی که قصد ورود به این حرفه را دارند افزود : امروز نگاه جامعه به مقوله اشتغال این است که تنها پشت میز نشینی را شغل می‌دانند، این در حالی است که برای تغییر این دیدگاه باید تفکر کارآفرینی میان نوجوانان گسترش یابد.
توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.