شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
پیچیده شدن شور و شوق بازگشایی مدارس در خیابانهای ارومیه
15 شهریور 1396 - 1:10
شناسه : 2593
17

این روزها در حالی بوی شوق بازگشایی مدارس در خیابانهای ارومیه پیچیده است  که صدای پای مهرماه بیشتر از سایر ماه های سال به گوش می رسد. تکاپوی کودکان و خانواده ها برای خرید کیف ؛ کفش و نوشت افزار از صحنه هایی می باشد که با گذر از خیابانها و مراکز فروش لوازم تحریر […]

ارسال توسط :

این روزها در حالی بوی شوق بازگشایی مدارس در خیابانهای ارومیه پیچیده است  که صدای پای مهرماه بیشتر از سایر ماه های سال به گوش می رسد.

تکاپوی کودکان و خانواده ها برای خرید کیف ؛ کفش و نوشت افزار از صحنه هایی می باشد که با گذر از خیابانها و مراکز فروش لوازم تحریر به چشم می خورد.

وجود پر تعداد فروشندگان لوازم تحریر با اجناس رنگا رنگ و خارجی در کنار خیابانهای شهر بیش از همه خودنمایی می کند به طوریکه با نگاه به هر گوشه وکنار خیابانها و پیاده روها شاهد بساط دست فروشان کیف و کفش مدارس هستیم.

اما آنچه که در میان  شور و شوق خرید مردم به سادگی به چشم می خورد استقبال خانواده ها از اجناس و لوازم تحریر ساخت چین و هندوستان می باشد که نسبت به سالهای گذشته رنگ و بوی بیشتری به خود گرفته است.

کم رنگ بودن اجناس ساخت داخل  در بازار فروش باعث گردیده تا وارد کنندگان کیف و کفش خارجی گوی سبقت را از تولید کنندگان داخلی بگیرند تا بدین ترتیب بازار نوشت و افزار نیز همچون سایر کالاها در تسخیر تولید کنندگان چینی و .. باشد.

موضوع نوشت افزار های خارجی موجود در بازارهای کشورمان شاید ساده به نظر برسد اما آنچه که هائز اهمیت می باشد تاثیر منفی آن بر روی کودکان خواهد بود زیرا لوازم تحریری که بر گرفته از شخصیتها و طرح های وابسته به غرب می باشد بی شک باعث بیگانه شدن کودکان نسبت به فرهنگ خود خواهد شد.

برای جلوگیری از تحقق چنین مشکل مهمی همت و اقتدار مسئولین فرهنگی بایستی در راس تمام  کارها باشد تا با حمایت و بهاء دادن به تولید کنندگان داخلی مانع خدشه دار شدن عقاید کودکان در آینده باشیم .

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.