شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
اولویت کاری غلبه بر مشکل بی آبی روستاهای مرزی ارومیه می باشد
23 مرداد 1396 - 7:48
شناسه : 2308
16

مهندس سلیمان نریمانی بخشدار صومای برادوست ارومیه در پی بررسی وضعیت اسفناک بی آبی در برخی از روستاهای مرزی ارومیه از جمله براسپی و حسن آباد در گفتگوی اختصاصی با سیلوانا نیوز گفت : عدم تخصیص اعتبار از سوی اداره آب و فاضلاب کلان شهر ارومیه یکی از عمده دلایل به وجود آمدن این مشکل اساسی است […]

ارسال توسط :

مهندس سلیمان نریمانی بخشدار صومای برادوست ارومیه در پی بررسی وضعیت اسفناک بی آبی در برخی از روستاهای مرزی ارومیه از جمله براسپی و حسن آباد در گفتگوی اختصاصی با سیلوانا نیوز گفت : عدم تخصیص اعتبار از سوی اداره آب و فاضلاب کلان شهر ارومیه یکی از عمده دلایل به وجود آمدن این مشکل اساسی است ولی حل مشکلات آب روستاهای مرزی به هر طریقی در اولویت کاری فرمانداری قرار دارد .

بخشدار صومای برادوست ارومیه تصریح کرد : مشکل بی آبی برخی از روستاهای منطقه صومای برادوست از جمله براسپی و حسن آباد که هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما و شروع کشاورزی پدیدار می شود باعث به وجود آمدن مشکلات زیستی متعددی برای ساکنین این روستاها شده است.

وی تاکید کرد ارتفاع بالای برخی از روستاهای منطقه صومای برادوست از یک سوء و همچنین استفاده آب آشامیدنی دربخش کشاورزی از سوی دیگر باعث گردیده تا مردمان این روستاها هر ساله با مشکل بی آبی مواجه شوند.

مهندس نریمانی با بیان اینکه : بخشداری منطقه صومای برادوست تا کنون پیگیریها و مکاتبات زیادی در خصوص ساماندهی و حل مشکل بی آبی روستاهای دور افتاده مرزی کرده است ادامه داد همچنین تا حل کامل این مشکل نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

بخشدار صومای برادوست افزود : طی هماهنگی های صورت گرفته با اداره آب و فاضلاب روستایی کلان شهر ارومیه بازرسان این اداره جهت برسی مشکل بی آبی در روستای براسپی حضور یافتند و از نزدیک به برسی این وضعیت اسفناک پرداختند تا بدین ترتیب هر چه سریعتر اقدامات لازم را برای حل بی آبی روستاهای براسپی و حسن آباد انجام دهند.

ایشان در ادامه افزود : مردم می تواند با رعایت و اصلاح الگوی مصرف که تاثیر به سزایی در به وجود آمدن مشکل بی آبی دارد تا حدودی از پدیدار شدن چنین مشکلاتی پیش گیری کنند تا انشالله کمتر شاهد به وجود آمدن چنین مشکلاتی در روستاهای نوار مرزی باشیم.

مهندس سلیمان نربمانی بخشدار صومای برادوست ارومیه در پایان بر لزوم رسیدگی بر مشکلات روستاهای مرزی تاکید کرد و افزود : بی شک مشکلاتی همچون بی آبی که مهمترین نیاز مردم روستاها به شمار می آید باعث مهاجرت مردم به شهر و حاشیه شهر خواهد شد که همین امر باعث متروکه شدن روستاها و خالی شدن مرزها خواهد شد و امید است با تدبیر لازم مشکلات موجود زودتر حل و فصل گردد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.