چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
چرای دام بیش از ۲ برابر ظرفیت در مراتع آذربایجان غربی
10 آبان 1400 - 14:29
شناسه : 15053
7

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: بیش از هفت میلیون واحد دامی از مراتع و اراضی ملی استان استفاده می کنند که ۲.۲ برابر ظرفیت این منابع طبیعی است در حالی که ظرفیت مراتع و اراضی ملی در استان برای چرای دام، حدود ۳.۲ میلیون واحد دامی است.   قاسمی با تاکید بر […]

ارسال توسط :

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: بیش از هفت میلیون واحد دامی از مراتع و اراضی ملی استان استفاده می کنند که ۲.۲ برابر ظرفیت این منابع طبیعی است در حالی که ظرفیت مراتع و اراضی ملی در استان برای چرای دام، حدود ۳.۲ میلیون واحد دامی است.

 

قاسمی با تاکید بر اینکه اگر بحران چرای بی رویه دام که بیش از ظرفیت مراتع است مدیریت نشود، در سالهای آینده با مشکلات اساسی مواجه خواهیم بود، افزود: یکی از طرح ها در این زمینه اخذ عوارض چرا است که سهم استان ۲میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است که ۵۰ درصد این رقم شامل ۱.۵ میلیارد تومان را محقق کرده ایم.

 

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی استفاده از ظرفیت های گردشگری طبیعی، زنبورداری و سایر شغل های جایگزین نظیر زراعت چوب، احیای رویشگاه های گیاهان دارویی، را از جمله اقدامات برای همراهی بهره برداران به منظور صیانت از مراتع استان عنوان کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.