شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
چرا جوانان نوار مرزی غرفه رسانه های امنیت پایدار در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب فعال کردند
29 بهمن 1397 - 11:02
شناسه : 6656
9

  چون گنجشک ها در نوار مرزی تخم نمی گذارند؟ دانشمندان کانادایی تصمیم گرفتند که دور تا دور تمام قسمت های یک دشت را حصارکشی کنند و راه ورود دشمنان گنجشک ها را ببندند: راکون ها، جغدها، شاهین ها و … گنجشک ها در امان کامل بودند. بدون هیچ گونه تهدید! اما دانشمندان ? بلندگوهایی […]

ارسال توسط :

 

چون گنجشک ها در نوار مرزی تخم نمی گذارند؟

دانشمندان کانادایی تصمیم گرفتند که دور تا دور تمام قسمت های یک دشت را حصارکشی کنند و راه ورود دشمنان گنجشک ها را ببندند:

راکون ها، جغدها، شاهین ها و … گنجشک ها در امان کامل بودند. بدون هیچ گونه تهدید!

اما دانشمندان ? بلندگوهایی را در برخی نقاط این دشت جاسازی کردند.
در گوشه ای از این دشت صداهای معمولی می آمد و در گوشه ای دیگر از این دشت صداهای ضبط شده راکون ها، جغدها و شاهین ها.

نتیجه آزمایش باورنکردنی بود: گنجشک هایی که در بخش صداهای ناخوشایند بودند چهل درصد کمتر تخم گذاشتند و آن تخم هایی هم که گذاشتند کوچک تر بود. از آن تخم های کوچک تر، نسبت کمتری هم به جوجه تبدیل شد. برخی از آن جوجه گنجشک ها هم از گرسنگی مردند. چون پدر و مادرشان جرات نمی کردند برای جستجوی غذا خیلی تقلا کنند ?(منبع: هنر خوب زندگی کردن)

یک بار دیگر نتایج را مرور کنید:
▫️میزان تخم گذاری کمتر.
▫️تخم های کوچک تر
▫️تبدیل کمتر تخم به جوجه
▫️میزان کمتر زنده ماندن همان معدود جوجه های سر برآورده از تخم ها.

تحلیل راهبردی :

?این حکایت در مورد انسان ها نیز صدق می کند. این آزمایش نشان می دهد که برای تاثیرگذاری بر یک جامعه یا یک سیستم اقتصادی-اجتماعی، نیازی به تهدید واقعی نیست بلکه همان سایه شوم تهدید و نا امنی کافیست.

ترس و ابهام به اندازه تهدید واقعی اثرگذار است.
ما دو مولفه مهم داریم تا چرخ های این مملکت بچرخد.

?صاحبان ثروت
?نخبگان علمی و فنی

متاسفانه آن ها که می توانند می روند (فرار سرمایه و مهاجرت فراگیر نخبگان) و ? آن ها که می مانند مثل گنجشگ تخم های کمتر و کوچک تری می گذارند و از همان تخم های کمتر و کوچک تر، جوجه های کمتر و ضعیف تری می ماند و بخشی از این جوجه ها نیز می میرند.

سرمایه گذاری در منطقه مرزی سیلوانا چه شرایطی دارد: میزان ریسک پذیری کمتر، میزان سرمایه گذاری کمتر، تبدیل موفقیت آمیز کم از سرمایه گذاری به کسب

چه می توان کرد؟

۱- مدیران ارشد و شورای بخش ها و دهیاران منطقه سیلوانا فقط وظیفه ندارند که راه بزنند ، طرح هادی به روستاها بیارند یا امکانات جذب کنند …….وظیفه شان آن است که چیزی را تولید ؛ محتواسازی و فرآیندسازی کنند که مردم نمی توانند:

نهادینه سازی امنیت پایدار مردمی !
تصویر مثبت و قابل پیش بینی از آینده ؛ مهم ترین خروجی حاکمیت است. اگر این تصویر را بدهید گنجشک های مهاجر برخواهند گشت و تخم های بزرگ تر و بیشتری خواهند گذاشت. آنگاه مدرسه ها، بیمارستان ها، بانک ها و بیمه ها دوباره جان خواهند گرفت. این کار نیاز به هنر دیپلماسی و سیاست گذاری هوشمندانه دارد.

۲- اعضای جامعه: وظیفه ما حفظ امید است. اگر در شرایطی باشیم که همه متغیرهای سیاسی و اقتصادی خوب باشد و ما امیدوار باشیم ؛ این که به خودی خود هنری نیست. امیدواری زمانی معنا دارد و فضیلت است که شرایط دشوار، مبهم و ترس آور است. وظیفه اخلاقی (تاکید می کنم وظیفه اخلاقی) همه ماست که چراغ امید را روشن نگاه داریم. ته دل جوانان را خالی نکنیم. در خفا افکار خفاش ها را برای نسل جوان تداعی نکنیم و به تخم های گذاشته شده و ثمر نشسته در همین فضا اشاره کنیم. اگر این ها هستند پس هنوز امید هست!

نمی شود آرزو کرد که جغدها و دشمن ها نباشند.
این سنت هستی است که دشمنی ها باشند. مهم آن است که ما چگونه هنرمندانه دشمنی ها را تبدیل به «دشمنی غیرموثر» کنیم و اینجاست که رسانه های امنیت پایدار مردمی معنا و مفهوم پیدا می کند و ……

و ما خواهیم ماند و پشت به پشت مردم رسالت خود را انجام خواهیم داد .

#سیلوانانیوز

@silvananews

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.