شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
چوب حراج بر بازارچه های شهر مرزی سرو
08 تیر 1396 - 0:15
شناسه : 1561
32

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز : بازارچه ای مرزی سرو ارومیه که زمانی برای ایجاد اشتعال و بهرمندی مردم منطقه از مزایای مرز نشینی ایجاد گردیده بود این روزها پس از سالها چشم انتظاری برای تبدیل شدن به منطقه ویژه تجاری یکی پس از دیگری در حال تعطیلی می باشند. فضای آکنده از […]

ارسال توسط :

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز :

بازارچه ای مرزی سرو ارومیه که زمانی برای ایجاد اشتعال و بهرمندی مردم منطقه از مزایای مرز نشینی ایجاد گردیده بود این روزها پس از سالها چشم انتظاری برای تبدیل شدن به منطقه ویژه تجاری یکی پس از دیگری در حال تعطیلی می باشند.

فضای آکنده از استرس شهر مرزی سرو که در نتیجه عدم تحقق وعده های مسئولین صورت گرفته است سرمایه گذاری افراد در این شهر مرزی را به شدت کاهش داده است و همین امر باعث به وجود آمدن رکودی بی سابقه در شهر مرزی سرو شده است.

مردم و بازاریان شهر مرزی سرو بعد از چندین سال چشم انتظاری برای تبدیل شدن به منطقه ویژه تجاری اینک به مرحله ای از نا امیدی رسیده اند که چوب حراج به اجناس خود زده اند زیرا به جای کسب سود و منفعت حتی موفق به پرداخت اجاره بهای خود نیز نمی شوند.

رکود در بازارچه های شهر مرزی سرو نه تنها  باعث از بین رفتن چندین فرصت شغلی و بی کار شدن چندین نفر شده است  بلکه باعث افزایش مهاجرت به شهر نیز شده که با ادامه این روند در چند سال آینده از شهر مرزی سرو دوازه ورود به اروپا تنها اسمی باقی خواهد ماند.

بی دریغ یکی از مزایای مرز نشینی استفاده از مزایای آن می باشد زیرا نقاط مرزی همچون سرو که پتانسیل بلقوه ای در ایجاد اشتعال و سرمایه گذاری دارد می تواند در رونق اقتصادی منطقه تاثیر به سزایی داشته باشد اما این در حالی است که  تا به امروز در این خصوص هیچ گونه اقدامی نشده است.

در سالهای گذشته دولت با طرح های مختلف همچون صدور کارت بازرگانی و همچنین ایجاد صندوق حمایت از مرزنشینان سعی در ایجاد اشتعال در بین مرزنشینان داشت که متاسفانه به دلیل ناکار آمدی و ضعف در مدیریت تمامی این طرح ها قبل از رسیدن به مرحله اجرا با شکست مواجه شدند و تنها چیزی که عاید مردم شد هزینه هایی بود که بابت ثبت نام و صدورکارت پرداخت کرده بودند.

اما دولت محترم می تواند با با رونق بخشیدن به بازارچه  مرزی سرو و اصلاح برخی از محدودیت های گمرکی  به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه کمک ویژه کند تا بدین وسیله  زمینه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و حتی خارجی مهیا شود.

 

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.