شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
کانون بانوان سیلوانا نماد اقتدار و آزادی ایران اسلامی است
21 دی 1396 - 9:27
شناسه : 3472
13

کانون بانوان نوار مرزی سیلوانای ارومیه در نقطه ی صفر مرزی کشور عزیزمان با ترکیه و عراق نشان از آزادی و تساوی حقوق زن و مرد در سایه سار رحمت اسلامی  با شور و شوق فراوان امسال تشکیل گردیده و مکانی برای گسترش توان خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی ، بالا بردن سلامتی […]

ارسال توسط :

کانون بانوان نوار مرزی سیلوانای ارومیه در نقطه ی صفر مرزی کشور عزیزمان با ترکیه و عراق نشان از آزادی و تساوی حقوق زن و مرد در سایه سار رحمت اسلامی  با شور و شوق فراوان امسال تشکیل گردیده و مکانی برای گسترش توان خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی ، بالا بردن سلامتی و توان اقتصادی و … بانوان سیلوانا می باشد .

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به لحاظ اعتقادی و فرهنگی و اجتماعی تحول عظیمی در کشور پدید امد و گفتمان جدیدی در زمینه تبین نقش و جایگاه زنان ارائه شد .همان طور که حضرت امام خمینی بارها در سخنرانی های خود دیدگاه های اصیل اسلام در زمینه حضور مثبت زنان را در جامعه مطرح و آنان را باحقوق و مسولیتهایشان آشنا نمودند ؛ بقا و رشد و تعالی بشر و حفظ ارامش و سلامت جامعه در گرو اهمیت نقش مادری و همسری است که هم اکنون با طرح ایده‌های گسترده تر مبتنی بر ضرورت های اعتقادی اجتماعی و نقش محوری زن در تحکیم بنیان خانواده الحمدالله گام های موثری برداشته شده است. زن به عنوان کانون مهر و عاطفه و پرورش دهنده انسان متعالی و عامل اصلی در بقای سلامت و اخلاق در جامعه تصریح شده است.

در بخش سیلوانای ارومیه هم با تاکید بر محورهای محورهای ذکرشده و افزایش نقش و حضور زنان در عرصه های فرهگی ؛ اقتصادی ؛ اجتماعی و … مدتی است که کانونی با عنوان کانون فرهنگی اجتماعی بانوان نوار مرزی سیلوانا شکل گرفته و فعالیت دارد .

خانم مریم رسول نژاد مسول کانون فرهنگی اجتماعی بانوان سیلوانا در گفتگوی اختصاصی گفت :

اینجانب به نمایندگی از طرف تمام بانوان نوارمرزی سیلوانا مسولیت کانون بانوان را در این منطقه بر عهده گرفته ام که این کانون اولین کانون بانوان نوار مرزی در استان می باشد که مورد تایید مدیر کل بانوان استان آ.غ می باشد .

دفتر کانون بانوان منطقه سیلوانا اکنون زیوه در ساختمان دهیاری می باشد .با توجه به فعالیت کانون بانوان در زمینه های آموزشی(هنرهای دستی -آشپزی -خیاطی -چرم دوزی …) و همچنین ارائه راهکار و مشاوره و برگزاری کارگاههای آسیب های اجتماعی با موضوعات بهداشت ؛ خانواده ؛ ازدواج آسان و پایدار ؛ فرزند پروری ؛ اعتیاد و حقوقی و …با اجرای فعالیت های فرهنگی اجتماعی و ورزشی و شناسایی و تجلیل از چهره های برتر بانوان و کارآفرینان نمونه در منطقه و تشکیل انجمن های بانوان با موضوعات مختلف گام‌های موثری برداشته شده است .

از دیگر فعالیت های این کانون راه اندازی صندوق حمایتی مالی باهمکاری اداره کل عشایر استان برای حمایت مالی و کار آفرینی برای بانوان محترم منطقه و برگزاری اردوی یک روزه طی هر ماه برای گردش و تفریح اعضای کانون می‌باشد .

مریم رسول‌نژاد در ادامه گفت : از جمله مهمترین فعالیت کانون برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی بانوان در سطح استان و منطقه و تشویق هر چه بیشتر بانوان برای شرکت در این نمایشگاه و درآمدزایی کانون می‌باشد که الحمدالله گامهای موثری با همکاری اعضای کانون برداشته ایم .

هدف اصلی کانون بانوان نوار مرزی توجه به حفظ کرامت زنان آگاهی بانوان از مشکلاتی که آنان و فرزندان و کانون خانواده آنان را تهدید می کند ارتقای سلامت جسمی زنان و توانمند سازی زنان و دختران عشایری با برگزاری کلاسهای آموزشی در زمینه های مختلف است.

مریم رسول‌نژاد در پایان گفت : در نهایت از مدیران و مسئولان منطقه و بزرگان و ریش سفیدان محترم منطقه سیلوانا درخواست حمایت و پشتیبانی را داریم که در این مسیر به امید خدا ما را همیاری نمایند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.