شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
کرونا و صف های شلوغ، مانع دستیابی شهروندان به مرغ/ کنترل نرخ گوشت سفید از دست دولت خارج شد
23 اسفند 1399 - 14:06
شناسه : 11775
11

این روزها در آستانه عید نوروز، توزیع مرغ منجمد در سایه بی تدبیری مسئولان سبب ایجاد صف های طولانی در شرایط کرونایی در زاهدان شده به گونه ای که دیگر کنترل قیمت از دست دولت خارج شده است. این روزها با وجود هشدار کارشناسان بهداشت و درمان درباره موج چهارم کرونا و نوع جهش یافته […]

ارسال توسط :

این روزها در آستانه عید نوروز، توزیع مرغ منجمد در سایه بی تدبیری مسئولان سبب ایجاد صف های طولانی در شرایط کرونایی در زاهدان شده به گونه ای که دیگر کنترل قیمت از دست دولت خارج شده است.

این روزها با وجود هشدار کارشناسان بهداشت و درمان درباره موج چهارم کرونا و نوع جهش یافته آن موسوم به کرونای انگلیسی، سو تدبیر مسئولان، مردم به خیابان‌ها و تشکیل صف‌های طولانی مرغ کشانده است و این در حالی است که چنین صف هایی سلامت مردم را به شدت در معرض خطر قرار می دهد.

توزیع مرغ منجمد در سایه بی تدبیری و کمبود این کالای اساسی سبب ایجاد صف های طولانی در مقابل برخی فروشگاه های زاهدان شده است به طوری که در آنها فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک رعایت نمی‌شود.

تورم مردم را به صف ها کشانده است

خطر تجمع مردم در این وضعیت کرونایی و تلف شدن وقت و بی حرمتی به شهروندان از سوی برخی کسبه و صاحبان فروشگاه ها صحنه های زننده ای را در شهر ایجاد کرده است به طوری که چند روز گذشته درگیری فیزیکی بین شاگردان یکی از فروشگاه ها با خریداران رخ داد.
مسئولان باید پیش از روزهای پایان سال به فکر ساماندهی بازار شب عید می بودند  مردم با این تورم و گرانی قیمت مرغ چاره ای جز ایستادن در صف های طولانی ندارند.

من هم از کرونا می ترسم اما این قیمت های سرسام اور باعث شده تا خطر را به جان بخرم و برای خرید مایحتاج با قیمتی مناسب تر ساعت ها در صف بمانم.

مسئولان چشم خود را بر مشکلات مردم بسته اند

اگر دولت قیمت ها را کاهش دهد و همه چیز را به اندازه در اختیار مردم قرار دهد  صف تشکیل نخواهد شد اما وقتی مسئولان چشم خود را بر مشکلات مردم بسته اند چاره ای نداریم.

قدرت خرید قشر ضعیف و متوسط جامعه به شدت کاهش یافته و مسئول ان نیز دولت است اما نه تنها فکری برای مردم نمی کنند بلکه قیمت ها روز به روز افزایش پیدا می کند.

برخی از مردم با وجود اینکه خطر کرونا را به جان خریده و ساعت ها در صف می مانند اما دست خالی به خانه برمی گردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.