شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
کشف گیاه زیبا و حیرت انگیز منیانتس در بخش سیلوانا
23 خرداد 1399 - 2:18
شناسه : 9596
37
به گزارش سیلوانا نیوز

برای اولین بار در نوار مرزی  کشور عزیزمان ایران در بخش سیلوانا گیاه زیبا و حیرت انگیز منیانتس، Menyanthes trifoliate با خواص دارویی  که به ندورت در مکان های خاصی از جهان رویش پیدا می کند. در تالاب گردزرین در نزدیکی روستای مرزی گسیان از بخش سیلوانا مشاهده شد. زیستگاه این گیاه مرداب های مرطوب- باتلاق […]

ارسال توسط : نویسنده : امین قاسمیان

برای اولین بار در نوار مرزی  کشور عزیزمان ایران در بخش سیلوانا گیاه زیبا و حیرت انگیز منیانتس، Menyanthes trifoliate با خواص دارویی  که به ندورت در مکان های خاصی از جهان رویش پیدا می کند. در تالاب گردزرین در نزدیکی روستای مرزی گسیان از بخش سیلوانا مشاهده شد.

زیستگاه این گیاه مرداب های مرطوب- باتلاق های خندقی دریاچه ها و لبه ای استخرهای خاکی می باشدکه محدوده رویش این گیاه تنها درکشورهای  انگلستان ، اسپانیا و مراکش می باشد که برای اولین بار در نوار مرزی شهرستان ارومیه نیز مشاهده گردید.

در کشورهای پیشرفته دنیا از منیانتس در ساخت داروها گران قیمت با خواص دارویی  که تنها در انحصار برخی از کشورهای غربی  می باشد استفاده می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: گیاه “menyantes trifoliate” به نام محلی “سه برگ” با خاصیت ضد آسم از ارتفاعات دالامپر ارومیه برای اولین بار در ایران به‌عنوان گیاهی دارویی کشف شد.

صیامی با اشاره به اینکه گیاهان کشف شده از جمله گیاهان دارویی مهم آذربایجان‌غربی هستند، گفت: این گیاهان دارویی پایین آورنده تری گلیسرید خون است که مختص آذربایجان غربی بوده و در حال بررسی هستند.

رییس موسسه آموزش عالی زرینه خوی با اشاره به وجود بیش از۱۰۰۰ گونه گیاه مختلف در استان آذربایجان‌غربی گفت: گیاهان دارویی مانند “ویسکو” و “بونگاردیا” نیز در جنگل‌های سردشت وجود دارد.

برخی دیگر ازخاصیت های  دارویی منیانتس در درمان بیمارهای روماتیسمی، پلی میالژیا و آرتریت روماتوئید و اختلالات  گوارشی ، کمک کننده ناتوانی جنسی ، توانبخشی جسمی  و…  است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.