شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
کنگر سیلوانا که این روزا خودنمایی می کند
26 فروردین 1398 - 0:29
شناسه : 7162
27

اگر به بخش سیلوانا سفر کرده باشید در مسیر حتما فروشندگان گیاهان فصلی را دیده اید که از این طریق امرار معاش می کنند وکنگر سیلوانا که این روزا در کنار جاده های بخش سیلوانا خودنمایی می کند در مسیر ارومیه زیوه ماشین را کنار جاده پارک کردیم و گفتگویی صمیمانه با یکی از این […]

ارسال توسط :

اگر به بخش سیلوانا سفر کرده باشید در مسیر حتما فروشندگان گیاهان فصلی را دیده اید که از این طریق امرار معاش می کنند وکنگر سیلوانا که این روزا در کنار جاده های بخش سیلوانا خودنمایی می کند

در مسیر ارومیه زیوه ماشین را کنار جاده پارک کردیم و گفتگویی صمیمانه با یکی از این فروشندگان داشتیم. رسول ۴۲ ساله که ساکن مرگور می باشد در گفتگو با گفت : چون زمین کشاورزی ندارم و شغلم کارگری می باشد هر سال در دوماه اول بهار که گیاهان خوراکی مثل کنگر و منده می رویند از این طریق امرار معاش می کنم که از درآمد آن راضی هستم و نسبت به ارومیه بسیار ارزان تر و کیلویی ۵ هزار تومان عرضه میکنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کنگر گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به‌صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند. در یونان و مصر باستان، این گیاه به دلیل نقش کمکی در هضم مواد غذایی مورد توجه قرار گرفت و در قرن ۱۶ میلادی در اروپا یکی از سبزیجات معروفی بود که توسط اشراف مصرف می‌شد. در طب سنتی اروپا، برگ‌های کنگر به عنوان ماده افزایش دهنده ادرار (دیورتیک) و محرک کلیه‌ها، محرک ترشح صفرا از کبد و انقباض کیسه صفرا مورد استفاده قرار می‌گرفت. این گیاه غنی از پتاسیم بوده می باشد.کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود.
کنگر اولین بار در اتیوپی کشت شد و بعد در نقاط مختلف دنیا گسترش پیدا کرده‌است. محل اصلی رویش این گیاه مدیترانه، جزایر قناری و آمریکای جنوبی است. کنگر اغلب در ایران در مناطق مرطوب گرمایی رشد می‌کند و در بخش سیلوانا بخصوص در مناطق شیخ بازید ، دره بانی ، دره بنار و دیگر بخش سیلوانا به وفور یافت می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.