شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
اختصاصی/گاندوهای  تقسیم مدیریتی در شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی
22 مهر 1399 - 10:33
شناسه : 10153
39

چندین روز است خبر تغییر چندین مدیر استانی و شهری در فضای مجازی شهر ارومیه و استان در حال چرخش است . چگونه قبل از تودیع و معارفه یک مقام دولتی خبرش در فضای مجازی در حال چرخش است و در آخر هم بعد از کشمکش فراوان شاهد تغییر و تحول می شویم . شایعه […]

ارسال توسط :

چندین روز است خبر تغییر چندین مدیر استانی و شهری در فضای مجازی شهر ارومیه و استان در حال چرخش است .

چگونه قبل از تودیع و معارفه یک مقام دولتی خبرش در فضای مجازی در حال چرخش است و در آخر هم بعد از کشمکش فراوان شاهد تغییر و تحول می شویم .

شایعه یا درست بودن موضوعات انتصابی در شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی نمایان آن است که واقعا عده ای با نفوذهای سیاسی و اجتماعی ، سهم خواهی های جناحی و سیاسی خود را بصورت روشن نمایان می گنند.

یک نماینده مدیر پیشنهادی خود را در صندلی ریاست می گنجاند و یا یک ساعته موفق ترین مدیر یک بخش کوچک مانند مدیریت آموزش و پرورش سیلوانا را تغییر و تحول می دهند .

در هرم مدیریتی شهر ارومیه یا استان خواسته یا ناخواسته مدیرانی در حال کار هستند که به اشکال مختلف وارد این مجموعه شده اند ؛ خروجی کار این هرم مدیریتی با نظم یا بی نظم به عملکرد تک تک اعضا مرتبط می شود .

ناکارآمدی مدیریتی موجب بروز مشکلات زیادی می شود که خواسته یا ناخواسته آبروی هرم مدیریت دولتی را زیر سوال می برد .

هر چقدر هم یک مدیر به راس هرم مدیریت نزدیک باشد با توجه به گسترده کاری تاثیر زیادی در عملکرد کلی مجموعه دارد .

باید بنشینیم و ببینیم شایعه تغییر و تحول مدیریت آموزش و پرورش استان درست است یا نه …

به قول دوست عزیز مدحجی :

فارغ از آنچه گذشت، بلاشک یکی از بزرگترین چالش‌های امروز کشور مدیرانی هستند که درجای خود قرار نگرفته اند. مدیران ناکارآمدی که با اشغال موقعیت مدیریتی هم این فرصت را از دیگران میگیرند و هم عالمانه یا جاهلانه باعث تضعیف جایگاه اشغال شده میشوند. مدیرانی که سواد و تجربه و صلاحیت کافی را ندارند و به واسطه‌ی فشار‌های فرا قانونی یا هرج و مرج حاکم بر مجموعه، خود را بدانجا تحمیل کرده اند. خیلی از این افراد پس از مدتی نه تنها آن منصب را حق مسلم خویش قلمداد میکنند که در گامی فراتر، عملکرد خود را غیر قابل نقد پنداشته و بجای مدیریت مخربِ خویش، منتقدان را مخرب مینامند.

 

سال هاست مدیریت ها انتصابی بر اساس پست و جناحی شده است که بزرگترین ضربه را به پیکر مدیریتی کشور وارد کرده است .

امروز مردم از عملکرد مدیران نالایق ضربه خورده اند  و مدیران ارشد دولتی باید شایسته سالاری را بجای جناح بازی وارد سیستم مدیریت کشور کنند.

مدیران نا لایق همیشه از رسانه ها و پاسخگویی به مردم فرار می کنند  و این سنت باید از بین برود مدیران نالایق وضعیت امروز جامعه را بوجود آورده اند .

جامعه باید مدیران نالایق را خود به خود حذف کند و شایسته سالاری در انتصابات مورد توجه قرار گیرد.

امروز قطعا حتی یک تغییر مدیریتی کوچک در منطقه سیلوانا هم بر اساس شایسته سالاری تبعات زیادی دارد چه برسد بر بدنه شهری ارومیه …

باید نشست و دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد .

 

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.