شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
گیاهان دارویی و کوهی با ارزش سیلوانا / تصاویر
02 فروردین 1398 - 1:33
شناسه : 6928
10

پوشش گیاهی خاص منطقه ی سیلوانای ارومیه با وجود طبیعت بکر و منابع فراوان آب در نوع خود خاص و با دارا بودن تنوع گونه های گیاهی بومی ، دارویی می تواند رونق اقتصادی و توسعه را در زیر سایه امنیت پایدار نصیب مردم بومی منطقه نماید . سیلوانا بهشتی نانوشته در دل طبیعت بکر […]

ارسال توسط :

پوشش گیاهی خاص منطقه ی سیلوانای ارومیه با وجود طبیعت بکر و منابع فراوان آب در نوع خود خاص و با دارا بودن تنوع گونه های گیاهی بومی ، دارویی می تواند رونق اقتصادی و توسعه را در زیر سایه امنیت پایدار نصیب مردم بومی منطقه نماید .

سیلوانا بهشتی نانوشته در دل طبیعت بکر و دست نخورده ی مرزهای ایران عزیز اسلامی با کشورهای همسایه ی ایران و عراق با چشمه ها ، رودخانه ها و آبشارهای متعدد و پوشش گیاهی خاص و با ارزش دارویی متنوع می باشد .

متاسفانه جوانان منطقه سیلوانا نمی دانم چرا بیشتر در فکر ثروت باد آورده ، یک شبه یا در انتظار خوشبختی یا بهتر بگویم کسی هستند که آنها را نجات دهد به طور حتم کسی نخواهد آمد.
گنجی که در سیلواناست نهفته است ، فقط نمی دانم چرا چشم ما از ثروتی که از نیسان آبی بیشتر به چشم می آید را نمی بیند .
همین گیاهان متنوع بومی سیلوانا گنجی سبز و پنهان در نهان طبیعت خدا دادی می باشد.
شعار رهبر انقلاب را اگر مسئولین عزیز منطقه سیلوانا امسال سعی کنند تا تحقق یابد مطمئنن شاهد شکوفایی اقتصاد و اشتغال منطقه خواهیم بود .
باید به جوانان آموخت ، مشکل اساسی سیلوانا عدم انسجام فکری و فرهنگیست که نمی توان در این مقاله به آن پرداخت .
هر سال جشنواره های متعدد برگزار می نماییم ، می رقصیم و می رقصیم ، ولی دریغ از شناخت و شناساندن فرصت های رونق اقتصادی منطقه ، باید به خودم بیاییم .

پوشش گیاهی خاص منطقه ی سیلوانا یا سیلونه ی ارومیه از وجود منابع فراوان آب طبیعی این منطقه بهره دارد. سیلوانا با طبیعتی دست نخورده و بکر ، منبع گیاهان کوهی و با ارزش دارویی خاص و بومی منطقه می باشد ولی متاسفانه مسئولین محلی و استانی هنوز پی به اهمیت و ارزش این موهبت الهی نبرده اند .

استفاده از کلاس های آموزشی مناسب جهت حفظ و حمایت از تنوع پوشش گیاهی منطقه برای اهالی و همچنین ایجاد تسهیلات برای راه اندازی صنایع بسته بندی و توزیع گیاهان دارویی می تواند زمینه ای اشتغال جوانان منطقه را به دنبال داشته باشد .

گیاهان دارویی ثروت مظلوم و ارزشمند سیلواناست که در برخی جوامع علمی از آن بعنوان طلای سبز نام برده می‌شود و قابلیت‌های بسیار بالایی در ایجاد اقتصادی پویا و درآمد حاصل از تولید ناخالص ملی دارد، بطوریکه بکارگیری آن در صنایع دارویی، غذایی و آرایشی -بهداشتی و سایر فرآورده‌های مرتبط با آنها، علاوه بر اثرات مفیدی که در توسعه فرهنگ مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و ترویج آنها دارد، می تواند بعنوان پتانسیل بالقوه در ایجاد درآمدهای ارزی و کاهش واردات مواد اولیه داروهای شیمیایی بکار گرفته شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.