شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
۱۲ نشانه ناتوانی آمریکا در جنگ افروزی به روایت یک مجله عربی
17 دی 1399 - 7:54
شناسه : 10772
11

مجله تحلیلی العصرالدولیه به دنبال اخبار و شایعاتی مبنی بر احتمال حمله آمریکا به منطقه، ۱۲ سیگنال از ناتوانی آمریکا در این زمینه را مطرح کرده است.

ارسال توسط : نویسنده : فرید قاسمی

مجله تحلیلی العصرالدولیه به دنبال اخبار و شایعاتی مبنی بر احتمال حمله آمریکا به منطقه، ۱۲ سیگنال از ناتوانی آمریکا در این زمینه را مطرح کرده است.

به نقل از مجله تحلیلی العصر الدولیه، تهدیدهای آمریکا مبنی بر آغاز جنگ در ایران و خاورمیانه که توسط رسانه‌های صهیونیستی تبلیغ می‌شود ، چیزی جز وحشت آمریکا از عملیات نظامی انتقام‌جویانه ایران به دلیل ترور دو شهید جنبش مقاومت یعنی شهید« قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی نیست.

 

در واقع هیچ جنگ جامعی وجود ندارد؛ چرا که این جنگ برای آمریکا هزینه‌های گزافی را به همراه دارد .آمریکا به خوبی می‌داند که در صورت حمله به منطقه ، خروج از آن برایش گران تمام خواهد شد؛ چرا که منجر به فروپاشی هژمونی آن می‌شود .در این گزارش ۱۲ مورد از ناتوانی آمریکا در توطئه چینی علیه منطقه بررسی شده است.

 

– منطقه خاورمیانه یک منبع اقتصادی جهانی و یک دالان تجاری دریایی و زمینی میان آسیا و غرب است که در صورت حمله آمریکا به منطقه بسیاری از کشورهایی که هم‌پیمان آمریکا هستند متحمل ضرر خواهند شد.

 

– حمله آمریکا به منطقه موجب توانمندسازی جنبش مقاومت در کشورهایی که از استبداد آمریکا و صهیونیست‌‌ها رنج می‌برند، می‌شود، درحالی‌که آمریکا به دنبال تضعیف و قطع حلقه‌ محور مقاومت در جهان اسلام است.

 

-توانایی نظامی ، اقتصادی ، دیپلماتیک و سیاسی جمهوری اسلامی برای مقابله با این چالش و توطئه آمریکایی-صهیونیستی موجب هراس آمریکا از جنگ علیه ایران و منطقه شده است.

 

– بحران اقتصادی جهانی و داخلی آمریکا و پیامدهای آن بر جهان و فضای داخلی آمریکا از دیگر پیامدهای جنگ افروزی آمریکا در منطقه است که به طور کلی منافع غرب را در قعر جهنم قرار می‌دهد.

 

-اگر آمریکا وارد جنگ علیه ایران شود، رژیم اسرائیل توسط ده‌ها هزار موشک محاصره شده است که ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل توان مقابله با ده‌ها هزار موشک را ندارد ،بنابراین در معرض خطر قرار خواهد گرفت و گزینه ای جز واکنشی با همان قدرت ندارد. جنگی با توان هجومی بالا در کنار قدرت دفاعی صفر.

 

-در صورت ایجاد جنگ در منطقه از سوی آمریکا کشورهای سرمایه‌گذار در منطقه و کشورهای برج‌های شیشه ای عظیم با اولین موشک بالستیک سقوط خواهند کرد. امارات متحده عربی و بحرین از جمله کشورهایی هستند که متحمل ضرر خواهند شد و صادرات و واردات نان آنها متوقف می‌شود؛ زیرا آنها کشورهای غیر زراعی هستند که ۹۹٪ مواد غذایی را از خلال واردات تامین می‌کنند.

 

– آمریکا به دلیل ترس از دست دادن موقعیت قطر دست به حمله‌ای علیه منطقه نخواهد زد؛ چرا که کشور کوچک قطر که توسط چهار کشور عربی محاصره شده، از نظر جغرافیایی دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و یکی از کشورهایی است که منابع انرژی جهان را تامین می‌کند و قراردادهای عظیمی با کشورهای آسیایی و اروپایی دارد، بنابراین خسارت قطر به منزله خسارت کشورهای آسیایی و اروپایی دیگر است.

 

-چین و روسیه به دنبال یک فرصت برای ضربه زدن به سلطه و نفوذ آمریکا در جهان هستند و روس‌ها هنوز سقوط امپراتوری خود را به دست توطئه آمریکایی به خاطر می‌آورند و آنها این فرصت را برای نابود کردن آمریکاغنیمت می‌دانند.

 

– اگر آمریکا جنگی را آغاز کند مراجع مسلمان شیعه و سنی در منطقه و جهان علیه آمریکا فتوا صادر خواهند کرد.

 

-اگر آمریکا به منطقه حمله کند، اروپا مکانی برای مهاجرت و عملیات تروریستی خواهد شد و این امر منجر به تهدید امنیتی جدی می‌شود که از جنگ‌های قبلی در خلیج فارس از نظر دکترین مبارزه و تدارک متفاوت است.

 

-شرکتهای بزرگ آمریکایی و منافع آنها در منطقه متحمل خسارت‌های زیادی خواهد شد؛ چراکه این شرکت‌ها برای آمریکا بسیار ارزشمند است و این امر یکی از دلایل ناتوانی آمریکا در جنگ افروزی را نشان می‌دهد.

 

– کشورهای عربی حاکمیت کاملی ندارند و امروز پیامدهای موسوم به بهار عربی را تجربه می‌کنند، بهار عربی که ضد حاکمان دیکتاتور صورت گرفته بود و آمریکا و اسرائیل آن را با توطئه‌هایشان از مسیر اصلی خارج کردند. همه این اقدامات باعث شد تا با احساسات ملت کشورهای دیکتاتور، بازی شود و اگر جنگی در منطقه صورت بگیرد ممکن است که این حس انقلاب مانند آتش زیر خاکستر علیه آمریکا و اسرائیل برافروخته شود.

 

-داده‌های زیادی مبنی بر ضعف و ناتوانی آمریکا در جنگ‌افروزی در منطقه وجود دارد؛ اما آن چیزی که مانع ابتکار عمل آمریکا می‌شود وضعیت تعادل ایجاد شده توسط جمهوری اسلامی است، استراتژی که محور آن اعتقاد و جهاد است.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.