شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
۱۶هزار و ۴۴۰میلیاردریال طرح طی دهه فجر در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود
11 بهمن 1399 - 14:09
شناسه : 10986
11

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برنامه های ویژه دهه مبارک فجر از فردا، یکشنبه در استان گفت: همزمان با این دهه، ۵۴۳ طرح با اعتبار ۱۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در استان افتتاح می شود. محمدمهدی شهریاری دقایقی قبل افزود: از این میزان، ۳۸۱ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵ […]

ارسال توسط :

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برنامه های ویژه دهه مبارک فجر از فردا، یکشنبه در استان گفت: همزمان با این دهه، ۵۴۳ طرح با اعتبار ۱۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در استان افتتاح می شود.

محمدمهدی شهریاری دقایقی قبل افزود: از این میزان، ۳۸۱ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال در حوزه دستگاه‌های اجرایی، ۴۵ پروژه عمرانی و خدمات شهری در حوزه شهرداری‌ها با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال و ۱۱۷ پروژه عمرانی و خدماتی در حوزه دهیاری‌ها در ۶ شهرستان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه ۷۸ پروژه عمرانی نیز همزمان با دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود، اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها بالغ بر پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این طرح ها شامل ۶۹ پروژه دستگاه‌های استان با اعتبار چهار هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و ۹ پروژه مدیریت شهری با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال است.

شهریاری اظهار کرد: همچنین در ایام الله دهه فجر امسال ۵۷ پروژه اقتصادی با ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۸۱۳ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در این دهه، سه پروژه اقتصادی با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۹ نفر پیش بینی اشتغال در استان کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۳۱ طرح عمرانی تولیدی، تحقیقاتی و کشاورزی با اعتبار ۴۴۵ میلیارد ریال و اشتغال ۴۹۴ نفر، ۱۰ طرح کوچک و بزرگ صنعت آب و برق کشور شامل سد کانی سیب پیرانشهر با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال و احداث و راه‌اندازی شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم آباد پلدشت با مساحت هشت هزار و۴۰۰ هکتار با اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و هشت طرح برق‌رسانی روستایی با اعتبار ۳۳ هزار و ۴۸۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

شهریاری افزود: همچنین طی سال جاری واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری هفت میلیون دلار و اشتغال ۵۰ نفر به ‌صورت مستقیم و ۲۳۰ نفر به ‌صورت غیرمستقیم، بیش از ۵۰۰ کیلومتر انواع راه و پتروشیمی میاندوآب با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی و ارزی ۴۰ میلیون یورویی افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال ۴۲۱ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری چهارهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای سه هزار و ۵۵۹ نفر افتتاح شده است.

وی اظهار کرد:  در مناسبت‌های هفته دولت و دهه فجر از سال ۱۳۹۲ تا امسال نیز پنج هزار و ۵۲۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌ بر ۱۴۱ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال افتتاح شده است.

آیین های مربوط به دهه فجر امسال، از فردا، یکشنبه ۱۲ بهمن آغاز شده و تا پایان هفته آینده ادامه خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.