چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
۲ هزار میلیارد دلار دود شد
09 خرداد 1401 - 11:15
شناسه : 17186
7

تصویب طرح جرم‌انگاری عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی در مجلس عراق نشان داد که هزینه های آمریکا برای سیطره بر عراق و انحراف بغداد از مساله فلسطین راه به جایی نبرد.  «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» اظهار داشت: ۲۷۵ نماینده پارلمان عراق همگی و بدون […]

ارسال توسط :

تصویب طرح جرم‌انگاری عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی در مجلس عراق نشان داد که هزینه های آمریکا برای سیطره بر عراق و انحراف بغداد از مساله فلسطین راه به جایی نبرد.

 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» اظهار داشت: ۲۷۵ نماینده پارلمان عراق همگی و بدون هیچ مخالفی قانونی را تصویب کردند که عادی‌سازی رابط این کشور با رژیم صهیونیستی را جرم به شمار می آورد.

عطوان اظهار داشت: مردم عراق و نمایندگان مجلس این کشور بر روی هیچ موضوعی به اندازه قضیه فلسطین اتفاق نظر نداشته اند. این تصمیم مجلس عراق نشان می دهد که عراق قدرت خود را بازخواهد یافت و بر روی اصول خود در حمایت از فلسطین پایبند است. این در حالی است که آمریکا بیش از ۲ تریلیون دلار در عراق هزینه کرد تا این کشور را مسیر خود در دفاع از مساله فلسطین منحرف سازد و بغداد را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وادار کند. اما این هزینه آمریکا نتیجه ای به دنبال نداشته است.

این کارشناس شناخته شده جهان عرب افزود: اکنون عراق به صف نخست مقابله با رژیم اشغالگر تبدیل می شود. شاید عراقی ها درباره انتخاب رئیس مجلس و رئیس جمهوری و … باهم اختلافاتی داشته باشند، اما همه گروه ها، مذاهب و طایفه های و مولفه های عراق درباره حمایت از مساله فلسطین اتفاق نظر دارند.  همه قومیت ها عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می کنند.

وی خاطرنشان کرد این اقدام مجلس عراق در تصویت قانون جرم تلقی کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارای پیامی با این محتوا بود که رژیم صهیونیستی پیروز نخواهد شد. عادی سازی روابط راه به جایی نخواهد برد و مورد پذیریش واقع نخواهد شد. اقدام مجلس عراق پیامی علیه همه کسانی بود که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر هستند.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.