چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
۳۴ میلیارد ریال اعتبار ملی برای عشایر آذربایجان‌غربی تخصیص یافت
03 اسفند 1400 - 8:34
شناسه : 16150
9

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۳۴ میلیارد ریال اعتبار ملی برای مقابله با بحران خشکسالی و تامین آب شرب مورد نیاز برای عشایر استان از طرف سازمان امور عشایر تخصیص و جذب شده است.  مهمترین مشکل عشایر آذربایجان غربی در این روزها،  خشکسالی و تامین آب است که برای امسال ۵۴ میلیارد ریال در […]

ارسال توسط :

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۳۴ میلیارد ریال اعتبار ملی برای مقابله با بحران خشکسالی و تامین آب شرب مورد نیاز برای عشایر استان از طرف سازمان امور عشایر تخصیص و جذب شده است.

 مهمترین مشکل عشایر آذربایجان غربی در این روزها،  خشکسالی و تامین آب است که برای امسال ۵۴ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: باقی اعتبارات در نظر گرفته شده، تا پایان سال جذب خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی افزود: این اعتبارات با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به عشایر استان پرداخت می‌شود.
ناجی اظهار داشت: همچنین طی سال جاری ۳۷ هزار تن انواع نهاده‌ دامی اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شده است.

وی بیان کرد: این نهاده‌ها به نرخ ارز دولتی تامین و در بین جمعیت عشایری استان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: عشایر از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که بخشی از مایحتاج مورد نیاز سبد غذایی و زندگی جامعه را تولید و تأمین می‌کنند که تأمین نهاده‌های دامی، خرید تضمیی دام عشایر و تامین آب شرب بهداشتی در شرایط حاد خشکسالی از اولویت های دولت است.

به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در آذربایجان غربی وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.