شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
اجرای طرح مبادله زمینی ‌مرسولات پستی بین ایران و ترکیه برای نخستین بار
16 مهر 1402 - 23:33
شناسه : 19401
6

مدیرکل پست آذربایجان غربی گفت: طرح مبادله زمینی ۲ سویه مرسولات پستی برای اولین بار در استان و در مرز بازرگان به زودی اجرا خواهد شد و طبق آن می‌توان به صورت زمینی نیز از این مرز و از طرف ایران به ترکیه مرسوله ارسال کرد.  جواد فتاح‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب […]

ارسال توسط :

مدیرکل پست آذربایجان غربی گفت: طرح مبادله زمینی ۲ سویه مرسولات پستی برای اولین بار در استان و در مرز بازرگان به زودی اجرا خواهد شد و طبق آن می‌توان به صورت زمینی نیز از این مرز و از طرف ایران به ترکیه مرسوله ارسال کرد.

 جواد فتاح‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ اظهار داشت: در حال حاضر با چالش صدور کدپستی در استان مواجه هستیم و علت آن کوتاهی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در صدور پلاک آبی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۵ سرشماری نفوس و مسکن را داریم که یک شرط اصلی آن وجود کدپستی است، به همین دلیل باید به فکر صدور کدپستی باشیم.

مدیرکل پست آذربایجان‌ غربی‌ گفت: اعتباری به میزان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بهنگام سازی و بهسازی کدپستی‌های آذربایجان‌غربی در سال جاری در نظر گرفته شده که در گام اول شهرستان تکاب و گام‌های بعدی تمام شهرستان‌های استان را بروزرسانی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۳۱۳ مرسوله پستی از استان به کل کشور صادر و۲میلیون و ۹۰۴هزار و ۹۱۷مرسوله ‌از سراسر کشور وارد استان شده است.

فتاح زاده با اشاره به اینکه در دوران کرونا میزان ترافیک کاری اداره پست ۲۲۹درصد افزایش یافته، ابراز داشت: در سال گذشته ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار مرسوله وارد استان شده و ۴ میلیون و ۱۳۵ هزار مرسوله از سطح استان به داخل و خارج کشور ارسال شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در طول سال‌جاری، ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۳۱۳ مرسوله پستی از استان صادر و ۲ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۹۱۷ مرسوله ‌وارد استان شده است.

مدیرکل پست آذربایجان‌غربی اذعان کرد: در مرداد و شهریور سال جاری ۶۴‌ هزار و ۷۷۳‌ گذرنامه به پست منتقل شد که ۸ هزار ۶۷۴ گذرنامه زیارتی بودند و در سطح استان توزیع شدند.

وی ادامه داد: حمایت از کسب و کارهای الکترونیک یکی از سیاست‌های اداره پست است.

فتاح‌زاده گفت: طرح مبادله زمینی ۲ سویه مرسولات پستی برای اولین بار در استان و در مرز بازرگان به زودی اجرا خواهد شد و طبق آن می‌توان به صورت زمینی نیز از این مرز و از طرف ایران به ترکیه مرسوله ارسال کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.