یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
امام جمعه ارومیه: امیدافزایی در جامعه سرلوحه کار خبرنگاران باشد
15 مرداد 1402 - 12:55
شناسه : 19214
8

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه نسبت به امیدافزایی در میان مردم اهتمام نشان دهند. حجت الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار، اظهار داشت: موضوع خبر و رسانه در دنیای امروز مسئله مهم و تاثیرگذاری […]

ارسال توسط :

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه نسبت به امیدافزایی در میان مردم اهتمام نشان دهند.

حجت الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار، اظهار داشت: موضوع خبر و رسانه در دنیای امروز مسئله مهم و تاثیرگذاری است که تمام اقشار با آن سر و کار دارند.

وی افزود: هدایت افکار عمومی و هدایت فکری جامعه با تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران اتفاق می‌افتد و در این خصوص باید آگاهی و بینش فعالان بخش خبر بالا برود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: نشرحقیقت و جلوگیری از انتشار اخبار نادرست باید توسط خبرنگاران واقعی انجام شود. باید این نکته مورد تاکید باشد که هر خبری قابلیت انتشار ندارد.

وی ادامه داد: در دوران مختلف و حساس جامعه اعم از اتفاقات تلخ و‌ شیرین شاهد ایثار خبرنگاران هستیم که بارزترین آن در دفاع مقدس، سیل و زلزله و دیگر موضوعات دیده می‌شود.

قریشی با اشاره به هدایت فکری مردم توسط رسانه‌های استکبار، بیان داشت: هزینه کرد رسانه‌های استکباری بسیار سنگین و جندین برابر رسانه‌های داخلی است. در این زمینه باید جدیت و پیگیری ویژه از جانب مسئولان برای تقویت بعد رسانه‌ای انجام شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و اجلاس وحدت اسلامی به میزبانی ارومیه را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید برای برگزاری این برنامه‌ها که نماد هویت دینی و وحدت و برابری در استان هستند، تلاش ویژه شود تا شاهد تاثیر این مراسمات در بطن جامعه باشیم.

امام جمعه ارومیه، فرارسیدن سالروز بمباران هیروشیما را نیز گرامی داشت و گفت: ابرقدرت‌های آن دوران هنوز بابت این بمباران و بمباران شیمیایی سردشت عذرخواهی نکرده‌اند و این نشانه روحیه دشمنی آن‌ها است.

وی بیان داشت: گرمای شدید هوا موجب افزایش مصرف برق شده که در این راستا باید ضمن رعایت الگوی مصرف، همت و تلاش مدیران برای بهبود شرایط نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.