شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
امضای تفاهم‌نامه ۳۰ بندی استان‌های مرزی ایران و‌ ترکیه
05 مهر 1402 - 8:46
شناسه : 19356
11

استاندار آذربایجان‌غربی و والی وان ترکیه با امضای تفاهم‌نامه ۳۰ بندی، بر افزایش تعامل دوجانبه تاکید کردند.  نشست ۲ روزه همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه با حضور مقامات ارشد آذربایجان‌غربی و وان ترکیه برگزار شد. در پایان این نشست که استانداران و مدیران اجرایی دو طرف و جمعی از فعالان اقتصادی و تجاری […]

ارسال توسط :

استاندار آذربایجان‌غربی و والی وان ترکیه با امضای تفاهم‌نامه ۳۰ بندی، بر افزایش تعامل دوجانبه تاکید کردند.

 نشست ۲ روزه همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه با حضور مقامات ارشد آذربایجان‌غربی و وان ترکیه برگزار شد.

در پایان این نشست که استانداران و مدیران اجرایی دو طرف و جمعی از فعالان اقتصادی و تجاری حضور داشتند و در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مختلف پرداختند، تقاهم‌نامه‌ای مشتمل بر ۳۰ بند به امضای بالاترین مقامات اجرایی ۲ طرف رسید.

براساس بندهای این تفاهم‌نامه، استان آذربایجان‌غربی و استان وان ترکیه در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، بازگشایی مرزهای جدید بین استان‌های مرزی ترکیه و ایران و همچنین ایجاد مرز جدید ترانزیتی و صادراتی در کاپی‌کوی – رازی خوی با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل ریلی باری و مسافری از دیگر بندهای تفاهم دو طرف است که با چشم‌انداز افزایش ترانزیت کالای ریلی دو طرف از ۷۰۰ هزار تن به ۱٫۵ میلیون تن در سال امضا شده است.

فعال‌سازی خط قطار از تهران به خوی و آنکارا، برگزاری المپیادها و تورنمنت‌های ورزشی با حضور تیم‌های علمی و ورزشی استان‌های مرزی ترکیه و ایران و ارتقای سطح گردشگری نیز در بندهای تفاهم‌نامه مشترک میان استانداران آذربایجان‌غربی و وان ترکیه آمده است.

استاندار آذربایجان‌غربی و والی وان ترکیه در این نشست بر لزوم افزایش همکاری‌ها تاکید کرده و خواستار تمرکز فعالان بخش خصوص برای افزایش این تعاملات شدند.

بر اساس توافق انجام شده، نشست بعدی استانداران استان‌های مرزی ایران و ترکیه بهار سال آینده به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.