دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
در آذربایجان غربی؛ ۱۰ شرکت صوری با فرار مالیاتی میلیاردی شناسایی شد
22 تیر 1402 - 11:03
شناسه : 19146
9

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی از شناسایی ۱۰ شرکت صوری در این استان با فرار مالیاتی ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی خبر داد.   جعفر پور مختار در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه چند شرکت صوری حدود ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی داشتند، گفت: ناآگاهی مردم زمینه […]

ارسال توسط :

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی از شناسایی ۱۰ شرکت صوری در این استان با فرار مالیاتی ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی خبر داد.

 

جعفر پور مختار در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه چند شرکت صوری حدود ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی داشتند، گفت: ناآگاهی مردم زمینه ساز سودجویی شرکت‌های صوری می‌شود.

 

پور مختار افزود: این شرکت‌های صوری اقدام به خرید آهن آلات قراضه برای شرکت‌های فولاد را انجام می‌دادند که با همکاری سربازان گمنام (عج) و دستگاه قضایی استان شناسایی شده و مالیات آنها در جریان وصول قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: برای اولین بار در سطح کشور اداره امور مالیاتی آذربایجان غربی به مالیات رمز ارز ها ورود کرده و با شناسایی درآمدهای رمز ارزها ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی را به مرحله وصول رسانده است.

 

مدیر کل امور مالیاتی استان تصریح کرد: بخشی از منابع اخذ شده در قالب مالیات بر ارزش افزوده در بین ادارات امور عشایر، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شده است.

 

پور مختار خاطر نشان کرد: هزینه‌های بخش عمده‌ای از پروژه‌های شهرداری ارومیه از جمله پل آذربایجان، خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری، ساختمان فرهنگسرا و … از محل منابع مالیاتی تامین شده است.

 

پورمختار با اشاره به ارائه اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره ماده ۱٠٠ توسط مودیان افزود: برای عملکرد مالیات سال گذشته از ۲۷۱هزار و ۲۹۷ فقره اظهار نامه مالیاتی اخذ شده، ۲۱٠ هزار و ۸۶٠ فقره مربوط به فرم تبصره ماده ۱٠٠ بوده که آمار مقایسه‌ای نشان می‌دهد ۷۸ درصد از مالیات‌ها از طریق فرم تبصره ماده ۱٠٠ اخذ و قطعی شده است.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.