دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
سرلشکر سلامی: هر کس آمریکا از او حمایت کرد فروریخت و هر کس به انقلاب اسلامی تکیه کرد ماندگار شد
24 تیر 1402 - 9:56
شناسه : 19156
8

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افتتاحیه طرح ولایت دانشجویی گفت: هر کس آمریکا از او حمایت کرد فروریخت و هر کس به انقلاب اسلامی تکیه کرد ماندگار شد. سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی، گفت: شما دانشجویان در مرکز اندیشه و تدبیر و […]

ارسال توسط :

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افتتاحیه طرح ولایت دانشجویی گفت: هر کس آمریکا از او حمایت کرد فروریخت و هر کس به انقلاب اسلامی تکیه کرد ماندگار شد.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی، گفت: شما دانشجویان در مرکز اندیشه و تدبیر و افق‌های بلند تفکر امام راحل(ره) و رهبر انقلاب اسلامی دریافته‌اید که دانشگاه مبدا همه تحولات است‌.

 

وی افزود: هر جامعه‌ای بازتاب اندیشه و تفکر آن جامعه است؛ شاکله واقعی یک جامعه، تجسم عینی تفکر اوست و هیچ چیزی در عالم جدای از آنچه در اذهان می‌گذرد شکل نمی‌گیرد. هویت یک کشور و شخصیت یک ملت دقیقا پژواک فکر اوست.

 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دانشگاه منشأ ساخت اندیشه و تفکر یک جامعه است؛ در اینجا تفکر سیاسی یک کشور، ملت و یک امت شکل پیدا می‌کند. اندیشه سیاسی که مناسبات بین‌المللی، رفتار سیاست خارجی، ثبات قدم سیاسی، استقامت در مقابل بردارهای سنگین فشار سنگین سیاسی، عبور از ادغام در جامعه جهانی، پذیرش یا نپذیرفتن نظم ساخته قدرت‌های استکباری محصول تفکر سیاسی یک جامعه است.

 

وی ادامه داد: دقیقاً جهت‌گیری‌های اساسی حرکت یک کشور و یک انقلاب بزرگ نتیجه نوع اندیشه و ماهیت فکر سیاسی اوست.

 

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دانشگاه منشأ شکل‌گیری هویت فرهنگی یک جامعه است، عنوان کرد: ارزش‌های جامعه در دانشگاه تکوین پیدا می‌کند؛ همان‌طور که این اتفاق در حوزه علمیه رخ می‌دهد‌. هنجارها، معیارها و ارزش‌های فرهنگی یک جامعه که مناسبات اجتماعی را تعیین می‌کند و طهارت اخلاقی یک جامعه را تضمین می‌کند، دانشگاه به تعیین این مهم می‌پردازد.

 

وی افزود: در یک تفکر هیچ حسن و قبح ذاتی برای عمل و یا فکر وجود ندارد و این محصول تفکر غرب است و محصول آن جریان ابتذالی است که از غرب مانند یک طوفان سیاه آغاز شده و اذهان و ضمایر خوانان کشورها را تحت تاثیر خود قرار داده و محصولش این ابتذال، جنایت، اغتشاش اخلاقی و بی‌نظمی اجتماعی است. در حالی تفکر دیگر ارزش‌ها و فضائل برای تکریم انسان و ارتفاع بخشیدن به دامنه فکر و عمل و هویت او بر اساس تعالیم اسلام صورت می‌گیرد‌.

 

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: این دو تفکر، دو جامعه متضاد یکدیگر را می‌سازد و دانشگاه است که یک‌جا تفکر تسلیم، تن‌دادن به معادله ساخته شده قدرت‌ها را تجویز می‌کند و در جایی دیگر اندیشه استقامت، ایستادگی، ثبات قدم را تعیین می‌کند‌؛ یکی تسلیم شدن و دیگری جهاد را می‌سازد‌.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.