شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
16 اردیبهشت 1403 - 0:38
شناسه : 20299
1

 کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: شوط با ۲۹ میلی‌متر بارندگی طی ۲۴ ساعت، پربارش ترین شهرستان استان بود و بعد از آن نیز شهرستان های خوی و پیرانشهر قرار داشتند. مهدی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بارش های خوبی را از شمال و جنوب استان […]

ارسال توسط :

 کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: شوط با ۲۹ میلی‌متر بارندگی طی ۲۴ ساعت، پربارش ترین شهرستان استان بود و بعد از آن نیز شهرستان های خوی و پیرانشهر قرار داشتند.

مهدی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بارش های خوبی را از شمال و جنوب استان ثبت کرده ایم به طوری که بعد از شوط، ۱۲ میلی‌متر بارندگی از خوی و ۱۰ میلی متر نیز از پیرانشهر گزارش شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۹.۶ میلی‌متر از سلماس، ۸.۵ میلی متر از ماکو، ۶ میلی متر از سردشت، ۵.۷ میلی متر از چایپاره و ۳.۴ میلی متر از پلدشت ثبت بارندگی داشته ایم.

وی با بیان اینکه در سایر شهرهای استان هم بارشهایی ثبت شده است، اظهار کرد: میزان بارندگی ها در خود شهر ارومیه کمتر از یک میلی متر بود ولی در مناطق انزل و باری حدود سه میلی متر بارندگی ثبت شد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: کاهش دمای هوای در ۲ روز گذشته نیز در استان محقق شده و چالدران با مثبت هشت درجه سانتی گراد خنک ترین و پلدشت با مثبت ۲۳ درجه سانتی گراد گرم ترین نقطه آذربایجان غربی بودند.

شهروندان در ارتفاعات و مسیر رودخانه ها اتراق نکنند

وی با اشاره به هشدار هواشناسی صادر شده توسط اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان و وضعیت جوی حاکم، هشدار جدیدی امروز مبنی بر بروز سیلاب و طغیان رودخانه ها و نیز وقوع رعد و برق صادر شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.