جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
قصه ی تلخ فراموشی در انتظار اماکن تاریخی ارومیه
22 خرداد 1396 - 8:55
شناسه : 1258
43

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز : کلیسای یوحنای رسول یکی از اماکن تاریخی ارومیه میباشد که در تاریخ ۱۸۵۳ میلادی در روستای سیرارومیه بنا گردیده است. این بنای ساده و مستحکم که در ورودی روستای سیر ارومیه واقع شده است نشان از تاریخ غنی و کهن ارومیه میباشد که در طول تاریخ میزبان […]

ارسال توسط :

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز :

کلیسای یوحنای رسول یکی از اماکن تاریخی ارومیه میباشد که در تاریخ ۱۸۵۳ میلادی در روستای سیرارومیه بنا گردیده است.

این بنای ساده و مستحکم که در ورودی روستای سیر ارومیه واقع شده است نشان از تاریخ غنی و کهن ارومیه میباشد که در طول تاریخ میزبان اقوام و مذاهب گوناگون بوده است.

اما نکته ای که در این موضوع دارای اهمیت میباشد نحوه معرفی و شناختن مکان های تاریخی ارومیه به گردشگران است که تا کنون قدمی مثبتی در این خصوص برداشته نشده است.

متاسفانه کلیسای یوحنای رسول به دلیل عدم نظارت و رسیدگی فاقد هر گونه نگهبانی برای حفاظت از آن میباشد و با ادامه این روند  همان طور که انتظار می رود سرنوشت این مکان تاریخی نیز همچون سایر مکان های تاریخی با فراموشی اجین خواهد شد.

بنابرین باید مسئولین مربوطه در این خصوص برنامه های جامعی داشته باشند تا بدین ترتیب نه تنها شاهد تخریب مکان های تاریخی نباشیم بلکه با فراهم کردن امکانات زمینه را برای جذب گردشگران مهیا شود.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.