جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
«تأثیر تعیین‌کننده‌ی انسجام و وحدت ملی» در موفقیت‌های چهار دهه‌ی اخیر
23 خرداد 1396 - 7:03
شناسه : 1287
37

در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان، دیدار مسئولان و کارگزاران نظام و جمعی از مدیران ارشد دستگاههای مختلف کشور با رهبر انقلاب، برگزارشد . رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار مسئولان نظام: مردم در انتخابات به هرکسی رأی دادند، همه‌شان یک کار مشترک انجام دادند؛ این کار مشترک اظهار اعتماد به نظام اسلامی برای […]

ارسال توسط :

در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان، دیدار مسئولان و کارگزاران نظام و جمعی از مدیران ارشد دستگاههای مختلف کشور با رهبر انقلاب، برگزارشد .

رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار مسئولان نظام: مردم در انتخابات به هرکسی رأی دادند، همه‌شان یک کار مشترک انجام دادند؛ این کار مشترک اظهار اعتماد به نظام اسلامی برای انتخاب مسئول اجرایی کشور بود؛ این خیلی با ارزش است. از لابه‌لای این کار مشترک حرف‌هایی درنیاوریم جوری که اصل این حرکت را ضایع کنیم. اینکه ملت ایران را تقسیم کنیم که به این موضوع آری گفتند و …؛ نه، مردم فقط اشخاص را معین کردند.

  • اگر بخواهیم کشور را درست اداره کنیم و فرصت‌ها و تهدیدها را مدیریت کنیم و از سرمایه‌های ملی و ظرفیت‌های کشور بهره ببریم و راه را از بیراهه تشخیص دهیم، احتیاج است ملاک تصمیم‌گیری را درست انتخاب کنیم. ملاک تصمیم‌گیری، تأمین منافع ملی است. منافع ملی آن وقتی واقعاً منافع ملی هستند که با هویت ملی و انقلابی ملت ایران در تضاد نباشند.
  • اخیراً در حرف‌های آمریکایی‌ها علیه ما، مسئله‌ی «بی‌ثبات‌سازی منطقه» یک عنوانی شده است؛ اولاً این منطقه به شما چه ربطی دارد؟ ثانیاً بی‌ثبات‌کننده‌ی این منطقه شمایید. آمریکا و عمال آمریکا منطقه را بی‌ثبات کرده‌اند؛ داعش را چه کسی به‌وجود آورد و تقویت کرد؟ ادعای ائتلاف علیه داعش هم دروغ است؛ بله، این‌ها با کنترل‌نشدگی داعش مخالفند اما داعش کنترل‌شده‌ای که دست خودشان باشد، این را می‌خواهند. اگر کسی بخواهد این پدیده را نابود کند، جداً جلویش می‌ایستند.
  • «اعتماد نکردن به دشمن» از تجربه‌های اساسی در مدیریت کشور است که باید به آن توجه کامل شود. می‌توانستیم به دشمن اعتماد نکنیم اما در جاهایی به عللی مثلاً برای گرفتن بهانه از دست آمریکایی‌ها کوتاه آمدیم که البته بهانه گرفته نشد و ضربه هم خوردیم. هرجا عرصه‌ی کار با بیگانگان است باید با دقت، وسواس و احتیاط کامل وارد شد و در لحن و بیان هم به‌گونه‌ای سخن گفت که اعتماد به دشمن در آن احساس نشود، زیرا هم در داخل و هم نزد بیگانگان تأثیر منفی خواهد داشت.
  • در برجام به مسئولانی که پیگیر این مسئله بودند اعتماد داشتیم و داریم، چراکه آن‌ها را خودی و مؤمن می‌دانیم اما در همین ماجرا در مواردی به علت اعتماد به حرف طرف مقابل از مسائلی صرف‌نظر کردیم یا اهتمام لازم را به خرج ندادیم که در نتیجه خلأهایی باقی ماند که دشمن درحال استفاده است/ وزیر امور خارجه که مخالف مذاکرات نیست اما چون انسانِ «متدین، باوجدان و دارای احساس مسئولیت» است، در نامه به مسئولان اروپایی موارد مختلف «نقض روح و جسم برجام» را تشریح کرده است.
  • «تأثیر تعیین‌کننده‌ی انسجام و وحدت ملی» در موفقیت‌های چهار دهه‌ی اخیر از تجربه‌های جمهوری اسلامی است؛ باید از این تجربه‌ی موفق در اداره‌ی کشور استفاده کرد؛ البته «وحدت» منافاتی با اعلام مخالفت با سیاست‌های دستگاه‌ها ندارد اما نباید در زمینه‌ی مسائل کلان در کشور کشمکش و بگومگو باشد/ نباید کشور را دوقطبی کرد. نباید مردم را به دو دسته تقسیم کرد؛ مثل آن حالتی که در سال ۵۹، متأسفانه رئیس‌جمهور وقت، مردم را به دو دسته‌ی مخالف و موافق تقسیم کرد.
  • بایستی عوامل اقتدار کشور را حفظ کرد؛ نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، عناصر مؤمن و حزب‌اللهی. دشمن از سپاه بدش می‌آید؛ معلوم است که شرط وشروط میگذارد دربخشهای مختلف؛ اینکه بگویند شرط این کار اینست که سپاه مثلاً درمسائل منطقه‌ای شرکت نکند، این یعنی عوامل اقتدار خودتان را وارد میدان نکنید. این مثل اینست که بگویند تیم کشتی شما در مسابقات جهانی شرکت داده میشود بشرط اینکه دوسه کشتی‌گیر قَدَر را در تیم ملی نگذارید؛ این معنایش اینست که بیایید برای شکست خوردن. ما باید بعکس عمل کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.