پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
شهر سرو  ارومیه فقط اسم شهر را با خود یدک می کشد
26 فروردین 1397 - 7:43
شناسه : 4207
26

معلوم نیست شهر مرزی سرو ارومیه در نقطه ی صفر مرزی با کشور ترکیه با چه عنوانی شهر لقب یافته است . جمعیت قابل توجهی در این شهر زندگی نمی کنند این شهر از روستاهای بزرگ ارومیه مانند بالو کم جمعیت تر و حتی از سطح شاخص های توسعه یافتگی کمتر است .  شهر مرزی […]

ارسال توسط :

معلوم نیست شهر مرزی سرو ارومیه در نقطه ی صفر مرزی با کشور ترکیه با چه عنوانی شهر لقب یافته است . جمعیت قابل توجهی در این شهر زندگی نمی کنند این شهر از روستاهای بزرگ ارومیه مانند بالو کم جمعیت تر و حتی از سطح شاخص های توسعه یافتگی کمتر است . 

شهر مرزی سرو ارومیه فقط اسم یک شهر را با هزار و یک وعده وعید با خود یدک می کشد شهری که حتی برای خود یک مسجد ، درمانگاه و مدرسه مستقل ندارد .

سرو ارومیه با تمام آوازه و گردشگر پذیری خود در حالی نام یک شهر را با خود یدک میکشد که بعد از گذشت سالها چهره ای همچون روستا بر خود گرفته است شهر مرزی سرو دیگر تنها نامی آشنا برای مردم کلان شهر ارومیه به شمار نمی آید بلکه سالهاست محل حضور گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور می باشد که دروازه ورود به اروپا را برای مسافرت انتخاب کرده اند درگذر از خیابان‌های محروم این شهر مرزی آنچه در نگاه اول جلب نظر می‌کند چاله‌ های فراوان و بدون آسفالت خیابان‌های آن است که گویی سال‌هاست رنگ اصلاح را به خود ندیده است، خرید و فروش زمین و املاک مسکونی به‌ن وعی در این بخش راکد بوده و شهروندان معتقدند هرکس خانه یا زمینی در این شهر بخرد صاحب اول و آخرش می شود.

مردم منطقه صومای برادوست و به خصوص شهر مرزی سرو که چندین سال است با شایعات تبدیل این شهر به منطقه ویژه اقتصادی زندگی می کنند هنوزم با هزاران امید پیگیر این موضوع می باشند تا شاید از این طریق بتوانند روزنه ای برای کسب درآمد پیدا کنند.

ظرفیت‌های ویژه گردشگری، آب‌وهوای مطبوع، زمین‌های با خاک حاصلخیز، دشت‌های سر سبز، و مهم‌تر از این‌ها مردمانی مهمان نواز و خون گرم که در نبود بودن‌ها و در میان وعده‌ وعیدها سال‌هاست در پس محرومیت‌ها به این واقعیت رسیده اند که چگونه با وجود برخورداری از موقعیت اقتصادی منطقه تنها باید نظارگر در آمد زایی همسایه های ترکیه ای خود باشند این تنها بخشی از ناگفته‌های این شهر و مردمان غیور آن می باشد.

شهر مرزی سرو با وجود آب‌وهوای متنوع و کوهستانی و طبیعت زیبا متاسفانه تاکنون گردشگری آن به دلیل عدم شناسایی درست و معرفی به جامعه هدف ناشناخته مانده است.
هر چند مسئولین منطقه و شهرداری و شورای شهر مرزی سرو با امکانات ناچیز خود سعی در ارائه خدمات می باشند و در این خصوص نیز مدیریت خوبی داشته اند اما باید به این نقطه توجه داشت که برای ساختن شهری در حد انتظار قبل از هر اقدامی حمایت قاطع و اعتبار کلان می طلبد که متاسفانه تا کنون شهر مرزی سرو فاقد حمایت های لازم بوده است.
امید است مسولین مربوطه از جمله استانداری محترم آذربایجان غربی که از روزهای اولیه فعالیتش با شعار محرومیت زدایی سکان استانداری آذربایجان غربی را بر عهده گرفت با توجه ویژه به این شهر مرزی فراموش شده زمینه آبادانی و پیشرفت را مهیا کند تا انشالله شهر مرزی سرو نیز همچون سایر مناطق مرزی به آنچه که لایقش می باشد برسد.

توجه و نظرات لازم از سوی مسولین محترم بی شک تاثیر به سزایی در حل مشکلات مردم شهر مرزی سرو خواهد داشت زیرا سالیان زیادی است که مردم منطقه و شهر مرزی سرو همچنان با تبعیت از قانون سالها پیش گمرکی در خصوص مغافیت سالانه ۷۰ دلار ی صورت میگیرد و همین امر باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی را شده است.

افزایش تعرفه ورود و خروج از پایانه مرزی سرو که چند روزیست اجرایی شده است پیش تر از هر کسی مردم منطقه را زمین گیر کرده است زیرا با این افزایش دیگر تنها روزنه درآمد ناچیز مردم نیز در آستانه تعطیلی می باشد که امید است با اصلاح قانون فوق قدمی مثبث در جلوگیری از بی کاری صدها نفری مردم منطقه برداشته شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.