پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
پیشرفت ، عمران و آبادانی نوار مرزی ارومیه
01 مهر 1397 - 13:15
شناسه : 5680
22

شاید کمتر کسی فکر می کرد زیر سایه پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این همه توسعه وآبادانی گسترش وبه نوار مرزی کشانده شود. نوار مرزی کشور با محیطی امن و بسیار زیبا برای آبادانی و توسعه  روز به روز بهتر و پیشرفته تر می شود .در کشور عزیزمان مساجد زیبا برای تمام ادیان و […]

ارسال توسط :

شاید کمتر کسی فکر می کرد زیر سایه پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این همه توسعه وآبادانی گسترش وبه نوار مرزی کشانده شود.

نوار مرزی کشور با محیطی امن و بسیار زیبا برای آبادانی و توسعه  روز به روز بهتر و پیشرفته تر می شود .در کشور عزیزمان مساجد زیبا برای تمام ادیان و مذاهب وجود دارد. مساجد بزرگ سیلوانا و صومای برادوست ارومیه در نقاط صفر مرزی نشان آزادی و برابری تمامی ادیان و مذاهب در کشور عزیزمان ایران اسلامی است .

 

در دوران قبل از انقلاب اکثر آبادی ها راه خاکی داشتند و مدارسی برای تحصیل دانش آموزان در روستاها وجود نداشت و دانش آموزان مجبور بودند برای ادامه تحصیل به روستاهای دورتر و بزرگتر بروند اما شرایط مالی وفاصله زیاد روستاها اکثر دانش آموزان را مجبور به ترک تحصیل می کرد، ولی بعد از انقلاب اسلامی با توسعه راهها اجرای طرحهای هادی ، انتقال برق ،گاز وتلفن وحتی اینترنت پرسرعت زندگی روستایی مدرن شده است.

امروزه با توسعه مدارس در اکثر روستاها تا مقطع پیش دانشگاهی دلیلی بر آن شده که جوانان مرزی در بهترین رشته ها در دانشگاه های معتبر قبولی کسب کنند‌ ، در کنکور امسال در رشته پزشکی ، مهندس قبولی های سیلوانا در دانشگاه های معتبر کشور نمونه واضح و روشن بود. ایجاد شعبه دانشگاه آزاد برای مردم وعشایر نوار مرزی می تواند دغدغه باز ماندن از تحصیل فرزندان را کمتر کند.

امروزه معیشت زندگی روستای متحول شده است و با پیشرفته شدن آبادی ها مردم روش های صنعتی را با روش سنتی جایگزین کرده اند.

ساختن مراکز درمانی و سالن های ورزشی نیز عمران و ابادی را به نوار مرزی کشانده است.‌

درسال های قبل از انقلاب هیچ گونه خانه ی مقام و مستحکم در برابر زلزله وجود نداشت و کوچک ترین زمین لرزه جان مردم را به خطر می انداخت اما بعد ازانقلاب با حمایت بنیاد مسکن در ساخت سازها و مقاوم سازی منازل در برابر زلزله حدود ۷۰% خانه های روستایی در نوار مرزی در برابر زلزله مقاوم هستند، همچنین با پرداخت وام های چهار درصدی تا سقف بیست میلیون برای هر واحد با اقساط پانزده ساله وشرایط آسان دریافت این تسهیلات کمتر کسی در نوار مرزی فاقد سرپناه می باشد .

مردم نوار مرزی در گذشته برای تهیه سوخت بسیار مشکل داشتند مخصوصا در فصل زمستان اما به حول قوه الهی با انتقال گاز به منازل در نوار مرزی بخش عمده مشکلات مردم در تهیه سوخت نیز رفع خواهد شد.

آری ما در کشوری زندگی می کنیم که ۸ سال در مقابل صدام جنایت کار که مورد حمایت مستقیم تمامی قدرت های بزرگ جهان بود جانانه دفاع کرد پیروز شد و توانسته این همه امکانات و رفاه را به نقطه صفر مرزی بکشاند.

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.