یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت ×
آیا ایران و ارمنستان آماده حمله به لاچین می شوند؟
23 بهمن 1401 - 12:49
شناسه : 18692
12

فضاسازی رسانه ای قابل توجهی فعال شده که مدعی همکاری کشورهای ایران و ارمنستان برای حمله به لاچین که تحت محاصره رژیم باکو قرار گرفته، شده است. فضاسازی رسانه ای قابل توجهی فعال شده که مدعی همکاری کشورهای ایران و ارمنستان برای حمله به لاچین که تحت محاصره رژیم باکو قرار گرفته، شده است. یک […]

ارسال توسط :

فضاسازی رسانه ای قابل توجهی فعال شده که مدعی همکاری کشورهای ایران و ارمنستان برای حمله به لاچین که تحت محاصره رژیم باکو قرار گرفته، شده است.

فضاسازی رسانه ای قابل توجهی فعال شده که مدعی همکاری کشورهای ایران و ارمنستان برای حمله به لاچین که تحت محاصره رژیم باکو قرار گرفته، شده است.

یک مقام ارشد دولت ارمنستان در این باره مواردی را مطرح کرد و گزارش ادعایی رسانه‌های باکو در زمینه همکاری ایران و ارمنستان برای حمله به «لاچین» و «قبادلی» را به شدت رد کرد.

«آرمنا پرس» در این باره نوشت، ارمنستان گزارش‌های رسانه‌های جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه ارمنستان و ایران در حال آماده شدن برای حمله به سمت «لاچین» و «قبادلی» هستند را رد کرد. سخنگوی وزارت دفاع و مشاور رئیس سازمان امنیت ارمنستان گفت: «این دروغ محض است و واقعیت ندارد.»

«واهان کاستانیان» معاون وزیر خارجه ارمنستان در مصاحبه با «المانتیور» گفت که اقدامات و اظهارات ایران به جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع بین ایروان و باکو در درگیری‌های مرزی سپتامبر ۲۰۲۲ بین دو طرف کمک کرد.

او در این مصاحبه توضیح داد: اطلاعاتی داشتیم که جمهوری آذربایجان در سپتامبر گذشته هنگام حمله به ارمنستان، در حال آمادگی برای حملات بزرگتر بود. اقدامات و اظهارات ایران به جلوگیری از وخامت بیشتر آن وضعیت کمک کرد. دستیابی به تسلیحات ایرانی در دستورکار ایروان نیست. پاکسازی قومی منطقه قره‌باغ کوهستانی، ایجاد تنش نظامی گسترده در منطقه و بلاخره، سوق دادن طرف ارمنستانی به ایجاد کریدور فراسرزمینی از اهداف جمهوری اذربایجان است.

خبرگزاری «ترند نیوز» پیش از این مدعی شده بود که نیروهای مسلح ارمنستان و ایران برای حمله به مناطق لاچین و قبادلی آماده می شوند. ترند نیوز به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده که نیروهای منتسب به ایران اینک نزدیک مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه «سیونیک» مستقر هستند.

زلزله شدید در ترکیه و کشته شدن دهها هزار نفر باعث شده است تا رژیم غیرطبیعی باکو تنها پشتیبان منطقه ای خود را از دست بدهد و در وحشت از انتقام گیری ارمنستان به دلیل اقدامات مبتنی بر قتل عام و نسل کشی به وسیله سربازان رژیم باکو و عناصری تکفیری، اقدام به فضاسازی رسانه ای کند.

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.