دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت ×
اجرای ۲۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های آذربایجان‌ غربی
07 آذر 1402 - 23:12
شناسه : 19642
5

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‌ غربی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خط‌کشی شده است.  امیر یدبیضا صبح امروز در جمع خبرنگاران، به اجرای عملیات خط‌کشی محورهای مواصلاتی استان در سال‌ جاری اشاره کرد و اظهار […]

ارسال توسط :

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‌ غربی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خط‌کشی شده است.

 امیر یدبیضا صبح امروز در جمع خبرنگاران، به اجرای عملیات خط‌کشی محورهای مواصلاتی استان در سال‌ جاری اشاره کرد و اظهار داشت: با هدف ایمن‌سازی راه‌های استان، از ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خط کشی شده و تا پایان سال با خط کشی ۴۰۰ کیلومتر دیگر این رقم به ۳ هزار کیلومتر می‌رسد.

وی افزود: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد، اجرای خط‌کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی – هشداری به طور بصری به رانندگان نقشی مهم دارند و در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌ غربی اجرا می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‌ غربی، با اشاره اینکه خط‌کشی یک امر مستمر است، گفت: خط‌کشی راه‌ها از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود و به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

وی بیان کرد: هر ساله در این راستا به‌منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات خط‌کشی راه‌های ارتباطی تمدید می‌شود.

یدبیضا با اشاره به ضرورت تمدید خط‌کشی محورهای مواصلاتی، تصریح کرد: عواملی مانند ترافیک، تردد، وجود کارگاه‌های راهسازی، معادن، آب و هوا و نمک پاشی در فواصل سرد، از دلایل از بین رفتن خط‌کشی جاده‌ها محسوب می‌شود و باید هر ساله آن‌ها را تمدید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.