جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت ×
تلاش شبانه روزی  برای رفع مشکل ساکنان اراضی حاشیه شهر ارومیه
02 بهمن 1401 - 9:53
شناسه : 18579
10

استان آذربایجان غربی با اشاره به رفع مشکل، بخش قابل توجهی از ساکنان اراضی حاشیه شهر ارومیه با تصمیم انقلابی در الحاق این زمین ها به محدوده شهری گفت: باید نتایج این امر برای مردم ملموس باشد که در این خصوص باشد. نهادهای مسئول وظایف بسیار سنگینی در تسریع در حال اجرا دارند. محمدصادق معتمدیان […]

ارسال توسط :

استان آذربایجان غربی با اشاره به رفع مشکل، بخش قابل توجهی از ساکنان اراضی حاشیه شهر ارومیه با تصمیم انقلابی در الحاق این زمین ها به محدوده شهری گفت: باید نتایج این امر برای مردم ملموس باشد که در این خصوص باشد. نهادهای مسئول وظایف بسیار سنگینی در تسریع در حال اجرا دارند.

محمدصادق معتمدیان شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات تعاونی های مسکن شهر ارومیه افزود: این امر با هماهنگی صورت گرفته بین دستگاه های اجرایی و قضایی استان به سرانجام رسید.

وی اضافه کرد: در این راستا، توان قابل توجهی برای رفع مشکلات دهاهزار نفر از مردم ارومیه صرفاً نتیجه آن به نفع مردم بود.

استان آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که مردم دارند، این تصمیم و اجرای آن می تواند بسیار امیدوارکننده باشد و برای ساکنان این مناطق خوشحال کننده باشد.

معتمدیان اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر ارومیه، نبود کمربند سبز است که باید این امر انجام شود و این کمربند اجرا شود.

وی تاکید کرد: صیانت از حریم شهر بر مدیریت دستگاه های اجرایی و نهادهای مسئول است که باید خود را در این خصوص با قوت و قدرت عمل کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این جلسه با قدردانی از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی برای رفع مشکل ساکنان حاشیه شهر ارومیه گفت: یکی از عوامل حاشیه نشینی و رشد نامتوازن شهر، نبود کمربند سبز است.

ناصر عتباتی افزود: این کمربند، یک حریم و یک بازدارنده بوده و در خیلی از استان ها، ۸۰ تا ۹۰ درصد این کمربند اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در حاشیه این جلسه اظهار کرد: در این جلسه در خصوص محدوده شهر و حریم آن بحث و بررسی و اعلام شد که افق طرح جامع جدید شهر ارومیه ۱۵ ساله می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو اضافه کرد: طرح جامع جدید شهر ارومیه به منظور نیازهای مسکن و جمعیت این شهر در قالب الگوهای مختلف سکونت و همچنین خدمات عمومی بررسی شده است.

وی ادامه داد: طرح جامع شهر ارومیه در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد و با این تصویب الحاق بیش از هزار زمین از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شده است.

وی افزود: با این الحاق اراضی حدود ۱۹ شرکتی با حدود ۴۵۰ زمین زمین به محدوده شهر الحاق شده است و مشکلات این تعاونی‌ها رفع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی اضافه کرد: با الحاق اراضی، ۱۲۴ هزار نفر از مردم شهرستان ارومیه از آن بهره‌برداری می‌کنند و مشکلاتشان رفع می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.