دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت ×
جزئیاتی از  بسته امتداد وحدت دولت
23 بهمن 1401 - 12:41
شناسه : 18689
13

پس از فرمان عفو گسترده رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ارتباط با محکومان و بازداشت شده‌های اغتشاشات اخیر، دولت نیز در امتداد این رویکرد پدرانه معظم‌له، در حال تهیه بسته‌ وحدت‌آفرین است. این موضوعی بود که حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در حاشیه راهپیمایی عظیم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به آن اشاره کرد. رئیس‌جمهور […]

ارسال توسط :
پس از فرمان عفو گسترده رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ارتباط با محکومان و بازداشت شده‌های اغتشاشات اخیر، دولت نیز در امتداد این رویکرد پدرانه معظم‌له، در حال تهیه بسته‌ وحدت‌آفرین است.
این موضوعی بود که حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در حاشیه راهپیمایی عظیم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به آن اشاره کرد. رئیس‌جمهور در این باره گفت: حضور و اتحاد ملی مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است. در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت.
رئیس‌جمهور افزود: یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند.
رئیسی خاطرنشان کرد: جزئیات بسته دولت بزودی ضمن ابلاغ به وزرا و دستگاه‌های مربوط به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه بود که رهبر انقلاب در دیدار با افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در بخشی از سخنان خود راهبرد دشمن را ایجاد اختلاف داخلی با هدف نابود کردن نظام اسلامی خواندند و در مقابل تاکید کردند که راهبرد اساسی ما باید اتحاد و وحدت ملی باشد.
رئیسی نیز در راستای عمل به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، از چندی قبل به دستگاه‌های ذی‌ربط ماموریت داده بود برای ترمیم برخی آسیب‌های ناشی از اغتشاشات، پیشنهادهای خود را ارائه کنند. نتیجه پیشنهادها، راهگشایی برای افرادی شد که در اثر غفلت دست به اقداماتی ‌زده و بر اثر آن، اکنون شغل، حرفه و موقعیت آنها دچار محدودیت یا ممنوعیت شده است. این پیشنهادها پس از جمع‌بندی از سوی دولت محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم و از ایشان برای اعمال آنها کسب اجازه شد. رهبر انقلاب نیز با پیشنهادهای مطرح شده از سوی دولت سیزدهم موافقت کردند. به طور کلی بسته امتداد وحدت که به دستور رئیس‌جمهور و از سوی دولت تدوین شده، ۳ گروه مخاطب اصلی دارد: دانشجویان، چهره‌ها و ایرانیان خارج از کشور. کمااینکه رئیسی نیز در سخنان روز گذشته‌اش به آنها اشاره کرد. بسته وحدت‌آفرین دولت ضمن فراهم کردن شرایط برای بازگشت دانشجویان به تحصیل و چهره‌ها به فعالیت خود، حاوی تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور است. در این بسته، موانعی مورد بخشودگی یا تسهیل قرار گرفته و در آن تاکید شده افراد در صورت بازگشت به کشور، مشمول تعقیب نخواهند شد که این موضوع در طول ۴۴ سال گذشته بی‌سابقه است. با فرمان عفو گسترده رهبر انقلاب و همچنین بسته وحدت‌آفرین دولت سیزدهم، جوانانی که در جریان اغتشاشات ماه‌های اخیر مرتکب خطا شده‌ بودند، می‌توانند دوباره به جامعه بازگردند. طرح وحدت‌آفرین دولت عملا سناریوهای دشمن برای تعمیق شکاف‌ها در جامعه ایرانی و رساندن اختلاف‌نظرها به نقطه نفرت را نقش بر آب خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.