یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت ×
فرهنگ‌سازی مهمترین راه‌حل بهبود ترافیک شهر ارومیه است
17 آذر 1402 - 11:58
شناسه : 19665
3

دیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های معرفی هر شهر، فرهنگ ترافیکی آن منطقه است، گفت: باید در راستای بهبود فرهنگ ترافیکی و کاهش مشکلات این بخش، موضوع فرهنگسازی در دستور کار ویژه قرار گیرد. علیرضا نوروزی روز پنجشنبه در چهارمین جلسه کمیته تخصصی علمی و مشورتی شورای […]

ارسال توسط :

دیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های معرفی هر شهر، فرهنگ ترافیکی آن منطقه است، گفت: باید در راستای بهبود فرهنگ ترافیکی و کاهش مشکلات این بخش، موضوع فرهنگسازی در دستور کار ویژه قرار گیرد.

علیرضا نوروزی روز پنجشنبه در چهارمین جلسه کمیته تخصصی علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد: این شورا با احصای نظرات و پایش عقیده‌های فرهنگی در خصوص ترافیک و کاهش تصادفات گام‌های موثری برداشته و با پیشنهادهای اجرایی سعی داریم در راستای بهبود ترافیک و کاهش تصادفات گام های بلندتری برداریم.

وی با اشاره به لزوم پرداختن به آموزش‌های ترافیکی در جامعه اضافه کرد: باید از سمت مربی‌های آموزشی راهنمایی و رانندگی حساسیت‌های لازم ایجاد شود که این موضوع موازی با فرهنگ‌سازی متناسب با فرهنگ ترافیکی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تشویق‌های ترافیکی اظهار کرد: با شکل دهی و نظم دهی به فرآیند ساخت کلیپ و انیمیشن‌های ترافیکی و تعریف تشویق‌های ترافیکی می‌توان در ارتقای سطح فرهنگ عمومی گام موثری برداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: باید مسایلی که لازم است افراد در ترافیک رعایت کنند، از ابعاد مختلف در قالب های تبیینی به شهروندان ارائه شود.

نوروزی گفت: مواردی نظیر آموزش افراد در سنین مختلف، نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، به روز بودن تجهیزات عمومی، اعمال قوانین و مقررات از جمله اقداماتی است که می تواند در راستای بهبود ترافیکی صورت گیرد.

فرهنگ‌سازی مهمترین راه‌حل بهبود ترافیک شهر ارومیه است

وی به بهره گیری از فضای مجازی در فرهنگ سازی ترافیک نیز پرداخت و گفت: فضای مجازی و رسانه‌ها ظرفیت خوبی برای پرداختن به مساله ترافیک هستند که می توان در بخش نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی از آنها بهره گرفت.

به گزارش ایرنا، چهارمین جلسه کمیته تخصصی علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با حضور متولیان فرهنگی و سازمان‌های مسوول در حوزه فرهنگ ترافیکی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.