دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت ×
نامه‌های ریلی که به مقصد نمی‌رسد/ افسار را چه کسی به دست می‌گیرد؟
30 بهمن 1401 - 21:05
شناسه : 18703
13

پرونده ویژه🔎   نامه‌های ریلی که به مقصد نمی‌رسد/ افسار را چه کسی به دست می‌گیرد؟   ایجاد اداره کل راه آهن استان آذربایجان‌غربی از جمله مطالبات اساسی در استان بشمار می‌رود که اکنون در بلاتکلیف‌ترین وضعیت ممکن قرار دارد. بیخیالی میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و عدم پیگیری های مستمر از […]

ارسال توسط :

پرونده ویژه🔎

 

نامه‌های ریلی که به مقصد نمی‌رسد/ افسار را چه کسی به دست می‌گیرد؟

 

ایجاد اداره کل راه آهن استان آذربایجان‌غربی از جمله مطالبات اساسی در استان بشمار می‌رود که اکنون در بلاتکلیف‌ترین وضعیت ممکن قرار دارد. بیخیالی میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و عدم پیگیری های مستمر از سوی نمایندگان استان از جمله مواردی است که به موجب آن آذربایجان‌غربی به معنای واقعی متضرر اصلی اقتصادی در این میان می‌باشد و سود اصلی این ناهماهنگی‌ها در استان به جیب اذربایجان‌شرقی می‌رود.

 

چندی پیش صفحه استانداری اعلام کرد، استاندار آذربایجان‌غربی نیز پیگیر ایجاد این اداره کل در استان است اما براساس پیگیری‌های تلنگر همه ی این پیگیری‌ها و ادعای نمایندگان “فعلا” از ایستگاه میعاد صالحی فراتر نرفته است!!

 

بر اساس آنچه پایگاه خبری سیلوانانیوز پیگیر شده است میعاد صالحی، معاون وزیر گویا تصمیم پیگیری جدی برای ایجاد راه آهن در استان آذربایجان غربی ندارد که انتظار می‌رود نمایندگان استانی یک قدم فراتر گذاشته و در این خصوص با بذرپاش جوان طرف حساب باشند.

 

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی پیگیر نیست!

 

شارلی انویه، نماینده مسحیان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سیلوانانیوز گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان، ایجاد اداره کل راه آهن بسیار حائز اهمیت است و بنده نیز بصورت جدی پیگیر هستم اما متاسفانه تا کنون مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی نتیجه‌ی خاصی به ما اعلام نکرده و هربار می‌پرسیم مدعی می‌شود که نامه نگاری‌هایش را به سازمان امور استخدامی

کشور انجام داده است.

 

وی افزود: به آقای میعاد صالحی اعلام کردم که چند ورق نامه نگاری قابل قبول نیست و باید به مجمع نمایندگان استان نیز رونوشت می‌زدند و خودشان از سازمان مربوطه پیگیری می‌کردند که نکرده‌اند.

 

انویه تصریح کرد: اکنون فقط از ظرفیت مسافربری استفاده میشود که به هیچ عنوان به لحاظ اقتصادی قابل توجیه نیست، چرا باید ما در استان نتوانیم از ظرفیت باری استفاده کنیم؟؟

 

۸۰ درصد درآمد آذربایجان غربی در جیب آذربایجان شرقی!

 

محمود زاده نماینده مهاباد: نبود اداره کل راه آهن در استان آذربایجان غربی از جمله آسیب های اساسی به شمار می‌رود، علی‌رغم این که اداره کل راه آهن تبریز بیش از ۸۰ درصد درآمد خود را از طریق استان ما تامین می‌کند و تمامی عایدات به سمت آذربایجان شرقی سوق داده می‌شود. بیش از ۸۰ درصد در آمد حاصل از حمل بار و مسافربری متعلق به آذربایجان غربی است که حتی یک ریال آن به این استان تخصیص داده نمی‌شود.

 

وزارت راه و راه و شهرسازی بی‌توجه است

 

براساس گفته‌ی سلمان ذاکر یکی از نمایندگان ارومیه، وزارت راه و شهرسازی به تشکیل اداره کل راه آهن در استان آذربایجان‌غربی بی‌توجه است و این مسئله موجب هدر رفت بیت المال نیز می‌شود.

 

«اما این پایان ماجرا نیست، سیلوانانیوز تا زمان نهایی شدن ایجاد اداره کل راه آهن پیگیر خواهد بود. سلسله گزارش‌های ما را دنبال کنید»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.