دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت ×
وضعیت جزایر دریاچه ارومیه مطلوب است/ ذخیره ۴۰۰ هزار لیتر آب
11 دی 1402 - 22:27
شناسه : 19816
3

مسوول پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه‌ وضعیت مطلوبی دارد و با توجه به احداث آب انبارها، ذخایر آب آنها نیز خوب است. مرتضی داوودی روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از وضعیت برداشت نمک از دریاچه ارومیه  افزود: در سال های گذشته آب انبارهای بتنی و شیب دار جهت ذخیره […]

ارسال توسط :

مسوول پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه‌ وضعیت مطلوبی دارد و با توجه به احداث آب انبارها، ذخایر آب آنها نیز خوب است.

مرتضی داوودی روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از وضعیت برداشت نمک از دریاچه ارومیه  افزود: در سال های گذشته آب انبارهای بتنی و شیب دار جهت ذخیره آب نزولات آسمانی در جزایر احداث شد که نتایج‌ مطلوبی داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در جزایر کبودان، اشک،اسپیر و آرزو ۱۹ آب انبار داریم که ذخایر آنها به ۴۰۰ هزار لیتر می رسد.

وی با اشاره به انجام سرشماری حیات وحش جزایر دریاچه ارومیه در آبان ماه امسال ادامه داد: جمعیت حیات وحش به‌ویژه قوچ‌ و میش ارمنی در جزایر کبودان، آرزو و اسپیر رو به افزایش بوده و این امر امیدوار کننده است.

مسوول پارک ملی دریاچه ارومیه اظهار کرد: در جمعیت قوچ و میش این جزایر ۲۰ درصد افزایش داریم و تعداد آنها به یک هزار و ۲۰۰ راس رسیده است.

داوودی درباره پوشش گیاهی جزایر دریاچه ارومیه نیز گفت: وضع پوشش گیاهی نیز خوب است و امیدواریم با بارش های زمستانی و بهاری، بازهم وضعیت این بخش بهتر شود.

وی افزود: در حال حاضر دبی چشمه های جزایر مختلف دریاچه ارومیه ببن ۲۸۰ تا ۴۲۰ لیتر است که‌ وضعیت مناسبی محسوب‌ می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.