جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت ×
پایش زیستگاه‌های پرندگان در آذربایجان‌ غربی/ موردی از آنفلوانزای پرندگان گزارش نشده است
22 آذر 1402 - 22:20
شناسه : 19721
3

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ غربی، گفت: زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان پایش و رصد می‌شود و تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان دیده نشده است.  عزیز عطایی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن […]

ارسال توسط :

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ غربی، گفت: زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان پایش و رصد می‌شود و تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان دیده نشده است.

 عزیز عطایی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن استان آذربایجان‌ غربی در مسیر مهاجرت پرندگان هر ساله با آغاز فصل مهاجرت، کارشناسان حیات وحش و دامپزشکان این اداره کل زیستگاه‌های استان را با همکاری کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

وی افزود: پایش زیستگاه‌ها از آغاز فصل پاییز تا پایان زمستان به صورت مستمر انجام می‌شود تا در صورت مشاهده احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از شیوع این بیماری در زیستگاه‌های استان مشاهده نشده است، بیان کرد: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده لاشه پرندگان وحشی در طبیعت بلافاصله آن را به نزدیک‌ترین اداره محیط‌زیست اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زیستگاه‌های استان آذربایجان غربی سالانه میزبان ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پرنده مهاجر است، گفت: همزمان با حضور پرندگان در زیستگاه‌های استان برنامه سرشماری نیز با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از تعداد، تنوع گونه‌ها، تغییرات جمعیت هر گونه، شناخت عوامل موثر در تغییرات جمعیتی و برنامه‌ریزی حفاظتی برای این پرندگان انجام می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.