شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت ×
چشمه آب معدنی ‘ گراوان ‘ با املاح گازدار و آهکی به مرور زمان صخره ای رسوبی و شبیه به رنگین کمان ساخته است که سالانه هزاران بازدیدکننده و گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.
31 خرداد 1397 - 6:24
شناسه : 4705
12

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۴۰۰ هزار نفر از مرزنشینان آذربایجان‌غربی امرار و معاش خود را از مرزها تامین می‌کنند. رضا حسینی امروز در ارومیه اظهار کرد: باید مبادلات مرزی ساماندهی شود و برنامه ریزی های لازم در خصوص تهدید فرصت ها، مدیریت فرصت ها و تامین […]

ارسال توسط :

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۴۰۰ هزار نفر از مرزنشینان آذربایجان‌غربی امرار و معاش خود را از مرزها تامین می‌کنند.
رضا حسینی امروز در ارومیه اظهار کرد: باید مبادلات مرزی ساماندهی شود و برنامه ریزی های لازم در خصوص تهدید فرصت ها، مدیریت فرصت ها و تامین معاش مردم را انجام داد.

وی به برگزاری جلسات متداول شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مهمترین هدف شورا بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای رونق و توسعه ی مبادلات مرزی است و باید با برنامه ریزی دقیق برای کنترل و نظارت بر روند پیشرفت برنامه ها و مصوبات این شورا اقدام شود .

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی به اصلاحیه تصویب نامه اخیر هیئت وزیران در خصوص ساماندهی مبادلات غیررسمی در بازارچه های موقت مرزی اشاره کرد و گفت: طولانی ترین مرز با کشورهای خارجی به آذربایجان غربی اختصاص دارد و ۴۰۰ هزار نفر در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای استان ساکن هستند و زندگی این افراد مستقیم و غیر مستقیم به این مرزها بستگی دارد.

وی به تحریم ها و فشارهای اقتصادی بر علیه کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: باید مبادلات مرزی ساماندهی شود و برنامه ریزی های لازم در خصوص تهدید فرصت ها، مدیریت فرصت ها و تامین معاش مردم را انجام داد.

حسینی اضافه کرد : برای این منظور باید به شعاع ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر از مرزها پروژه های سرمایه گذاری برنامه ریزی و در این خصوص اقدامات و زیرساختهای لازم فراهم می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در خصوص بررسی و تصویب صورتجلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان در خصوص مدارک لازم برای کارت پیله وران و تعیین سهمیه و نقل و انتقال پیمان های ارزی وارداتی پیله وران با توجه ادغام بازارچه های مرزی در گمرکات همجوار اشاره کرد و افزود: هم اکنون در حال مذاکره و تدوین برنامه ها و مصوبات مناسب در این خصوص بوده و در آینده نتایج مثبتی را شاهد خواهیم بود.

حسینی با اشاره به فعالیت ۳۰ تعاونی مرزنشینان افزود : توانمندی های تشکل های مرز نشینی، تجهیز و توسعه زیر ساختهای پایانه های مرزی، تسهیل صدور گواهی مبدا از مهمترین عوامل موثر بر رونق و توسعه مبادلات مرزی به شمار می رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی همچنین به لزوم حمایت از تعاونی های مرزداران اشاره کرد و افزود: این تعاونی ها باید سود آور باشد و در اعضای تعاونی ایجاد انگیزه کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.