شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت ×
یادواره شهدای اهل سنت در روستای مرزی سیدان صومای ارومیه برگزار شد
22 آبان 1397 - 10:50
شناسه : 5995
22

یادواره شهدای اهل سنت با حضور خانواده شهدا و ایثارگران ، مسئولین استانی، ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت و آحاد مردم در روستای مرزی سیدان صومای برادوست ارومیه  برگزار شد. یادواره شهدای اهل سنت صبح روز دوشنبه مورخه ۲۱ آبان ماه  با حضور خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و میهمان هایی از شهرستان […]

ارسال توسط :

یادواره شهدای اهل سنت با حضور خانواده شهدا و ایثارگران ، مسئولین استانی، ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت و آحاد مردم در روستای مرزی سیدان صومای برادوست ارومیه  برگزار شد.

یادواره شهدای اهل سنت صبح روز دوشنبه مورخه ۲۱ آبان ماه  با حضور خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و میهمان هایی از شهرستان ارومیه  در روستای مرزی سیدان صومای برادوست  ارومیه برگزار شد که  مورد استقبال خوب اهالی و روستاهای اطراف قرار گرفت .

این مراسم با قرائت قرآن مجید، توسط یکی از قاریان برجسته منطقه آغاز گردید. از دیگر برنامه های این مراسم اجرای سرود، دکلمه توسط یکی از جوانان کُرد بومی منطقه بود .

سیلوانا

سیلوانا

در ابتدای این مراسم‌ حجت الاسلام والمسلمین  حاج آقا میرزایی نماینده ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۳ حمزه (ع) ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدا و مسئولین حاظر در جلسه گفت :  آرامش، عزت و اقتدار امروز جامعه را مدیون خون شهدا هستیم به همین دلیل گرامیداشت یاد و خاطره آنان در جامعه ضروری است. رشادت شهدای والامقام در هشت سال دفاع مقدس اقتدار ایران اسلامی را آشکار کرد و امنیت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون رشادت شهداست.

وی با تاکید بر تحکیم وحدت میان شیعه و سنی خاطر نشان کرد اهل سنت همواره مانند شیعیان در صحنه های مختلف انقلاب حضور داشته و پایبندی خود را به آرمانهای نظام ثابت کرده اند.جنگ هایی در تمام کشورهای صورت میگیرد به دوحالت خلاصه می شود،
یا موجب سربلندی کشور می شود یا موجب شکست و سرافکندگی کشور می شود.کشور ما بعداز پیروزی انقلاب اسلامی عزت و افتخار و احترام به ارمغان آورد.

تفکر اسلامی همیشه پیروزی هست و دیدیم که تفکرات افراطی و تکفیری و استکبار همچون داعش همیشه شکست خورده و خواهند خورد

انقلاب اسلامی ما ، انقلاب برادری و برابری  است.

هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ، برقراری ارتباط بین نسل گذشته و نسل امروز و برنامه ریزی برای آینده است ، حضور اهل سنت در هشت سال دفاع مقدس نشان از لبیک آنان به فرمان امام راحل برای دفاع از خاک وطن بود و در طول این مدت شهیدان زیادی را تقدیم کشور عزیزمان ایران کردند.

سیلوانا

سیلوانا

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سرایی نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان که به عنوان مهمان و سخنران ویژه در مراسم حضور داشتند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تنها راه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و افزود : امروز اعتبار اسلام به  محوریت ایران اسلامی به دلیل هشت سال دفاع مقدس است و سردار سلیمانی ها که در صف مقدم در برابر دشمن در آن سوی مرزها می جنگند، از جنس همین شهدای دوران دفاع مقدس هستند.

شهدا و خانواده شهدا و ایثارگر حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولان دارند و تنها راه جبران این ایثار، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و خدمت رسانی بی منت به مردم است.

وی در ادامه افزود: شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است که قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد.

در پایان این مراسم دکتر نریمانی بخشدار منطقه صومای برادوست بیان داشت: جان فشانی های شهیدان نشان از وحدت عمیق و قوی است که ریشه در اعتقادات اسلامی و قرآنی ما دارد و به معنای واقعی کلمه، شاهد آن هستیم، حتی در دفاع از سوریه و حرم اهل بیت علیهم السلام و مقابله با گروه های تکفیری نیز شاهد رشادت ها و از خود گذشتگی ها هستیم.

سیلوانا

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.